تلاش فولاد مبارکه برای راه‌اندازی کارخانه هوشمند

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها گفت: اقداماتی در حوزه‌های مختلف نظیر بخش‌های سلامت و صنعت در زمینه توسعه اینترنت اشیا آغاز شده است؛ برای مثال شرکت فولاد مبارکه فعالیت‌هایی را با هدف تأسیس کارخانه‌ای هوشمند آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بهلولی امروز _یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰_ در نشست خبری مجازی که با هدف تشریح اهداف و برنامه‌های "پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها" به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس به صورت برخط در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه- ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه این کنفرانس افزود: دانشکده مهندسی دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۹۳ میزبان برگزاری نخستین دوره سمینارهای اینترنت اشیا بود، همچنین در سال ۱۳۹۵ نیز برگزاری رویداد روز جهانی اینترنت اشیا از اهم فعالیت‌های این دانشکده بوده است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری ادوار مختلف اینترنت اشیا از سوی دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان، گفت: دعوت از سخنران ملی و بین‌المللی و تشکیل کمیته ویژه این رویداد از مهمترین تحولات این ادوار بوده است.

دبیر پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها ادامه داد: در این دوره "راب وان کراننبرگ"، مسئول شورای اروپایی اینترنت اشیا به عنوان مسئول شورای اروپایی کنفرانس حضور خواهد داشت.

بهلولی با بیان اینکه پایان‌نامه‌های برتر ارشد و دکتری در این کنفرانس ارائه می‌شود، گفت: معرفی پروژه‌های کاربردی که امکان عملیاتی شدن دارد از ویژگی‌های برجسته این دوره از کنفرانس است.

وی ادامه داد: هدف ما معرفی جدیدترین دستاوردها در حوزه اینترنت اشیا و اشاعه آن در جامعه است تا شبکه‌ای بین متخصصان این حوزه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اقداماتی در حوزه‌های مختلف، سلامت، صنعت و … در زمینه توسعه اینترنت اشیا آغاز شده است؛ برای مثال شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت پیشتاز، فعالیت‌هایی را با هدف تأسیس کارخانه‌ای هوشمند آغاز کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان گفت: در آینده نزدیک، حضور اینترنت اشیا در زندگی روزمره بسیار محسوس خواهد بود. بنابراین و با توجه به نوپایی این حوزه، سرمایه گذاری علمی و فنی در آن می‌تواند باعث ایجاد مشاغل نو شود.

پذیرش ۵۳ مقاله در پنجمین کنفرانس بین‌المللی «اینترنت اشیا و کاربردها»

همچنین مائده عاشوری، دبیر علمی پنجمین دوره کنفرانس اینترنت اشیا و کاربردها نیز با اشاره به ارسال ۱۴۶ مقاله به دبیرخانه، اظهار کرد: داوری مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس با مشارکت ۱۴۰ داور در مدت ۲۰ روز انجام شده است و به طور میانگین در مورد هر مقاله حداقل سه داور عضو هیئت علمی و متخصص اظهارنظر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۶ مقاله در محورهای Enabling tchnologis, lot services and applications, lot and data science, lot security and privacy و محورهای علمی ترویج صنعتی ارائه شده است.

دبیر علمی پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها گفت: در این دوره دکتر گاتام، عضو هیئت علمی دانشگاه براندون کانادا در رابطه با blockchain technology for EMR and internet of medical things، دکتر راب در رابطه با balancing centralization and decentralization and decentralizationin the network، دکتر تورج شبانیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با استفاده از رویکرد نرم‌افزاری شبکه در شبکه‌های اینترنت اشیا و دکتر محمدرضا میرصراف، مهندس توسعه و تحقیق و مدیر پروژه مرکز تحقیقات مخابرات ایران در رابطه با نقش اینترنت اشیا در توسعه شهرهای هوشمند سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برگزاری پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها

کد خبر 493873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.