بسته حمایتی شهرداری سیریک برای ساخت و ساز

شهردار سیریک گفت: گرانی مسکن یکی از چالش‌های بزرگ این شهر است زیرا تقاضا زیاد و عرضه کم است همچنین قیمت رهن و اجاره به طور سرسام آوری افزایش یافته است.

عادل کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: گرانی مسکن یکی از چالش‌های بزرگ این شهر است زیرا زیرا تقاضا زیاد و عرضه کم است همچنین قیمت رهن و اجاره به طور سرسام آوری افزایش یافته است تا جایی که مردم این منطقه در منطقه‌ای دورتر خانه‌ اجاره می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه پیشنهاد شهرداری به شورای شهر در این خصوص افزود: از شورای اسلامی شهر خواسته‌ایم که بسته حمایتی در اختیار شهرداری قرار دهند تا این کمبود مسکن جبران شود.

شهردار سیریک ادامه داد: در اواخر سال ۹۹ شاهد کاهش ۳۰ درصدی عوارض بوده‌ایم که تا حدودی این مشکل برطرف شد در فروردین ۱۴۰۰ در پی درخواستی به شورا مجوز آن گرفته شد و اولین قدمی که در این خصوص برداشته شد قسط بندی صددرصدی صدور پروانه ساختمانی از عید فطر تا میلاد حضرت معصومه(س) است که در این ایام انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این که شهر سیریک ۵۱۳۷ نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: ۴۰ مورد پروانه ساختمانی در سال ۹۶، ۳۰ مورد در سال ۹۷، ۶۰ مورد پروانه ساختمانی در سال ۹۸ مبادله شده است، اما در سال ۹۹ شاهد صدور پروانه ۲۷۰ واحد مسکونی بوده‌ایم و هدف برای سال ۱۴۰۰ این است که ۳۵۰ واحد مسکونی را پروانه ساختمانی بدهیم.

کمالی عنوان کرد: این اقدام از چند طریق انجام می‌شود نخستین راه ارائه بسته حمایتی است که پرداخت اقساطی صددرصدی عوارض و به دنبال آن کاهش ۲۰ درصد و ۳۰ درصدی آن را داشته است که مردم در پی آن انگیزه برای ساخت خانه داشته باشند.

افتتاح مرکز معاینه فنی

وی افزود: امسال تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا مرکز معاینه فنی در شهر سیریک افتتاح شود که جزء پروژه‌های شهرداری است و پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است بر این مبنا شهروندان دیگر مجبور نیستند برای معاینه فنی خودروهای خود به میناب و بندرعباس مراجعه کنند.

شهردار سیریک خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ پروژه‌هایی از جمله توسعه معابر، احداث خیابان الله یار طاهری با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون تومان، احداث خیابان دالان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، احداث خیابان استقلال با اعتبار ۶۳۰ میلیون تومان، آسفالت محله تومان زره با اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان، آسفالت محله نوشهر طاهروئیه با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مبحث فرهنگی شهر سیریک به عنوان یک شهر خلاق مد و لباس معرفی شده است، خاطرنشان کرد: ساختمان پلاتو و نگارخانه نیز در دست اقدام است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

کمالی تصریح کرد: خط کشی معابر شهری و هوشمندی سازی چهارراه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، نقشه برداری ۶۳۰ هکتار در شهرستان سیریک با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان انجام گرفته است.

وی با اشاره به پروژه ممیزی املاک افزود: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت داشته که کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.
 

کد خبر 493812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.