مشکل تأمین آب سایت پسماند محمدآباد رفع شد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: با حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۵۰ متر و دبی خروجی پنج اینچ بر ثانیه مشکل تأمین آب سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد مرتفع شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین مقدم سلیمی در این باره اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم مجتمع محمدآباد به تأمین آب لازم برای انجام فرآیندهای پردازش و دفع پسماند و نیز آبیاری فضای سبز مجموعه یک حلقه چاه آب با عمق ۱۵۰ متر و دبی خروجی پنج اینچ بر ثانیه و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و یکصد میلیون ریال توسط شهرداری قزوین در محوطه سایت حفر شد.

وی افزود: در حال حاضر با پایان یافتن عملیات تجهیز چاه شامل نصب پمپ‌های مکش و رزرو، لوله‌گذاری، نصب مخزن و احداث استخر ذخیره، فیلتراسیون و… چاه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به خرید ۵۰۰۰ اصله درخت از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و سازگار با اقلیم منطقه در فاز دوم توسعه فضای سبز سایت محمدآباد، اضافه کرد: هم‌زمان با کاشت نهال‌های خریداری‌ شده، طراحی و اجرای سیستم آبیاری مکانیزه فضای سبز مجموعه نیز در دست انجام است.

وی گفت: با رفع مشکل تأمین آب و اجرای سیستم آبیاری مکانیزه در فاز دوم توسعه فضای سبز سایت پسماند محمدآباد ۱۲.۵ هکتار فضای سبز با هدف کنترل جریان باد، کاهش انتشار بوهای نامطبوع و زیباسازی مجتمع به مجموعه افزوده خواهد شد.

گفتنی است؛ در فاز اول این عملیات ۱.۲ هکتار فضای سبز در سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد اجرا شده بود و برای فاز سوم نیز کاشت ۷.۵ هکتار دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 493788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.