وزیر صمت: سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور احیا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۷۷ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت و در سال جاری نیز احیای ۱۷۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم‌حسینی عصر شنبه در حاشیه سفر کوتاه خود به شهرستان دماوند که به منظور کلنگ زنی، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و افتتاح یکی از پروژه‌های بخش تولید به دماوند سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بازدید صورت گرفته از واحد تولیدی لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند، اکنون این واحد تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به مشکلات رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی در شهرستان نیز گفت: مشکل این واحد تولیدی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی بود، که مقرر شد با حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن و تصویب تسهیلات لازم، تولید این واحد آغاز شود.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره صمت به منظور کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان، گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی از جمله سیب می‌توانیم هم از محل جهش تولید و هم تبصره ۱۸ تولید کنندگان را به منظور دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

رزم حسینی با اشاره به نظارت بر فروش سیب دماوند و سیب‌های باقی مانده در سردخانه‌ها، گفت: مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به صورت متمرکز بر اساس توافقات صورت گرفته بر عهده وزارت جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی و متخصص خواهد بود و در حال انجام است.

آغاز عملیات احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی دماوند۲

در حاشیه سفر وی به شهرستان دماوند، عملیات احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی دماوند۲ برای تأمین برق به میزان ۳۲ مگاوات و تخصیص اعتبار ۶۹ میلیارد تومان آغاز شد.

این پروژه با پرداخت اعتبار ۱۳ میلیارد تومان توسط شهرک‌های صنعتی استان تهران، تخصیص رایگان زمین به مساحت ۳ هزار ۸۰۰ مترمربع به شرکت برق منطقه‌ای استان تهران جهت احداث پست برق اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه این سفر خط تولید لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت که البته با مشکلاتی همچون تأخیر در تأمین مواد اولیه پتروشیمی روبرو است.

رزم حسینی همچنین از شرکت رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۰۰ نفر که در حال احداث است، بازدید کرد که آنان نیز با مشکلاتی همچون افزایش قیمت مصالح و کمبود سرمایه مواجه هستند.

منبع: ایرنا
کد خبر 493681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.