وزنه برداری ایران در المپیک شانس مدال دارد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: شانس مدال وزنه برداری در بازی‌های المپیک را صد در صدی می دانم و مطمئنم دست ملی پوشان از مدال خالی نخواهد ماند.

به گزارش ایمنا، مهدی علی نژاد در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون وزنه برداری که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون وزنه برداری در طول تاریخ همیشه در عرصه‌های رقابتی در بازی‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و رویدادهای جهانی و قاره‌ای مدال آور بوده است. هر چند از لحاظ کمیت در شرایط بالایی قرار ندارد و در ایران وزنه برداران زیادی نداریم اما از لحاظ کیفی همیشه وزنه برداران خوبی در طول تاریخ مدال‌های متعددی بدست آورده اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آنچه مسلم است با توجه به افتخارات گذشته وزنه برداری از جمله دو مدال طلایی که کیانوش رستمی و سهراب مرادی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ به ارمغان آوردند، سطح توقعات از این رشته در جامعه بالا رفته است. اکنون هم که بنا به دلایل مختلف از آسیب دیدگی و تغییر وزن و موارد مختلف، این دو وزنه بردار نتوانستند سهمیه بگیرند، جامعه نگران می‌شود که نکند توفیقات وزنه برداری ادامه نداشته باشد.

علی نژاد ادامه داد: آنچه مسلم است زحمات قهرمانان ما چه موفق به کسب مدال شوند و یا غیر از این اتفاق بیفتد، قطعاً برای مردم ارزشمند است و ملت ما همیشه قدردان تلاش ارزشمند قهرمانان خود هستند. در وزنه برداری هم لحظات پرافتخاری که قهرمانان این رشته برای کشورمان رقم زدند هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی با تاکید بر این مهم که وزنه برداری ایران دو سهمیه خود در بازی‌های المپیک را قطعی کرده توضیح داد: وزنه برداری ایران با دو سهمیه در بازی‌های المپیک توکیو حضور خواهد داشت که در این بین یک سهمیه را علی داودی بدست آورده و سهمیه دوم هم با نظر فدراسیون به یک وزنه بردار دیگر تعلق خواهد گرفت.

علی نژاد با بیان اینکه زمان زیادی تا بازی‌های المپیک باقی نمانده، تصریح کرد: مطمئناً وزنه برداری تلاشش را خواهد کرد که این دو ورزشکار با بهترین شرایط اعزام شوند و در این راستا وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم حمایت لازم را خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش با توجه به تغییر و تحولات در رأس فدراسیون جهانی وزنه برداری، اتفاقات این رشته را مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در فاصله دو ماه تا آغاز المپیک شرایط کسب سهمیه تغییر می‌کند. این وضعیت نامناسب فدراسیون جهانی را نشان می‌دهد که امیدوارم هر چه سریع‌تر شرایط باثبات مدیریتی در این فدراسیون حاکم شود.

وی در پایان از زحمات مسئولین فدراسیون وزنه برداری تشکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم باز هم وزنه برداری ایران شادی را به خانه‌های مردم بیاورد.

منبع: مهر
کد خبر 493633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.