آغاز پروژه ساماندهی بازار رنگرزها

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ و ارزش‌گذاری به ابنیه‌های تاریخی و محورهای دسترسی به این ابنیه‌ها، عملیات ساماندهی بازار رنگرزها در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا،  اظهار کرد: بازار بزرگ اصفهان از شبکه‌های مختلف بازارچه‌ها با کاربری‌های متفاوت تشکیل شده است که قدمت آن‌ها به زمان صفویه بازمی‌گردد و در طول این بازارها ابنیه‌های ارزشمند فراوانی مانند حمام‌ها، مدرسه‌های علمیه، مساجد، سراها، تیمچه‌ها و ضرابخانه‌ها قرار داشته است.

وی افزود: علاوه بر اینکه بازارها از ارزش تاریخی بنایی برخوردار است، محور دسترسی به ابنیه‌های تاریخی بودن نیز از کارکرد دیگر آن محسوب شده و اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به بازار رنگرزها، تصریح کرد: در سال گذشته از حمام شاهزاده‌ها با هزینه تملک و اجرای ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد و با توجه به این که مسیر دسترسی به این حمام از کف آسفالت برخوردار بود، ساماندهی این بازار در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازار رنگرزها به مساحت هشت هزار مترمربع حدفاصل حمام شاهزاده‌ها تا بازارچه کلاهدوزها (بازارکفاش‌ها) بوده که عملیات آسفالت برداری این پروژه در دست اجرا است.

کارگر با اشاره به هزینه ۹۰ میلیارد ریالی ساماندهی بازار رنگرزها، خاطرنشان کرد: با عملیات آسفالت‌برداری، کانال ناکش و تأسیسات اجرا می‌شود و پس از زیرسازی عملیات سنگفرش انجام شده و مرمت ستون و سقف‌ها اجرایی خواهد شد.

کد خبر 493632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.