شاخ اینستاگرامی‌ که نباید در تلویزیون کارشناسی کند!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با گلایه از جو حاکم بر دربی مدعی شد که هیچکس دوست ندارد، موفقیت‌های تیمش دیده شود.

به گزارش ایمنا، یحیی گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که دلیل حمله‌اش به رسانه‌ها در نشست خبری قبل از بازی و استفاده از کلمه چیپ نسبت به برخی برنامه‌های تلویزیونی اظهار داشت: ابتدا این برد را به تمام طرفداران پرسپولیس تبریک می‌گویم. برخی برنامه‌هایی که از صداوسیما پخش شد، خوب نبود. رفتارهای خوبی از طرف مجری و کارشناسی که برای برنامه آورده بودند، انجام نشد. این توهین مستقیم به پرسپولیس بود، زیرا کارشناسی به برنامه آوردند که در صفحه رسمی خودش به پرسپولیسی‌ها فحاشی می‌کند و بدترین الفاظ را به کار می‌برد.

وی ادامه داد: این کارشناس برای خودنمایی و اینکه از یادها فراموش نشود در اینستاگرام با افراد درگیر می‌شود. او بازیکن تیم ملی بوده است، اما چرا باید چنین شخصیتی به برنامه‌های تلویزیونی بیاید تا کارشناسی کند. نمی‌دانم این اتفاق برای چه افتاد؟ یکی دو مجری استقلالی فشار زیادی به داور وارد کردند و گفتند داور پرسپولیسی است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که «آیا پخش این برنامه‌ها قبل از بازی برنامه‌ریزی شده بود؟»، خاطر نشان کرد: نمی‌توانم بحث برنامه‌ریزی را تأیید کنم و بگویم واقعاً این کار انجام شده بود. امکان دارد هر مجری به هر حال گرایش‌های رنگی داشته باشد. اصلاً روی این موضوع بحثی ندارم، اما در اجرا باید حتماً عدالت را رعایت کند. توقع من هم از مجریان همین است و چیز دیگری نیست. وقتی می‌خواهید یک کارشناس بیاورید، باید وجهه‌ای در جامعه فوتبال داشته باشد، نه این که یک فرد خودش را مثل یک شاخ اینستاگرامی معرفی کند و همان را به‌عنوان کارشناس به برنامه بیاوریم.

گل‌محمدی که با برنامه رادیوی «آفساید» رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس در این روزها به خار چشم بعضی تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده است و دل خوشی از این تیم ندارند، تصریح کرد: من هم این موضوع را می‌بینم. هجمه زیادی روی پرسپولیس است، اما هر تیمی مشکلات ما را داشت تاکنون منحل می‌شد. با تمام مشکلات موجود از لحاظ امکانات و مالی کار می‌کنیم. یادتان می‌آید مشکلات مدیریتی زیادی وجود داشت و ما حتی زمین تمرین نداشتیم. هنوز هم مشکلات مالی زیادی داریم که نه آنها را مطرح کرده و نه در بوق و کرنا کرده‌ایم و نگفتیم چه مشکلاتی داریم. ما کمترین مبلغ دریافتی را در میان ۱۶ تیم لیگ برتری داشته‌ایم. یک سوال می‌پرسم. فکر می‌کنید از ابتدای فصل تاکنون در لیگ برتر چقدر پاداش گرفته‌ایم؟ جواب این سوال را هم می‌دهم. حتی یک قران هم دریافت نکرده‌ایم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این که قبل از دربی گفتند قرار است ۲۰ میلیون تومان برای برد در دربی به بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس پاداش دهند، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ دریافتی نداشتیم، البته قول داده‌اند پرداخت کنند اما مشکلات مالی ما آنقدر زیاد است که فکر نمی‌کنم انجام شود.

وی در خصوص اینکه از زمان حضورش در پرسپولیس فقط قول شنیده است، عنوان کرد: در ۲ سالی که در پرسپولیس بودیم، مشکلات زیادی بوده است. برخی از آنها تا حدودی حل شد اما دوباره به وجود آمد. اگر هر تیمی مشکلات پرسپولیس را داشت، نمی‌توانست به موفقیت برسد. به شرف و غیرت بازیکنانم درود می‌فرستم چون از جان خود به خاطر هواداران مایه می‌گذارند. بازیکنان برای اعتبار و شخصیت‌شان از جان مایه می‌گذارند و این کار آنها جای تقدیر دارد، اما همیشه مقابل تیم‌هایی که فنی و با تمام وجود کار می‌کنند و می‌جنگند، سنگ‌اندازی می‌شود. هیچ‌کس دوست ندارد موفقیت‌های پرسپولیس دیده شود.

گل‌محمدی در واکنش به این موضوع که بینندگان تلویزیونی از دربی روز گذشته الگوی خوبی نمی‌گیرند، تصریح کرد: از خیلی از برنامه‌هایی که به نظر من درباره این مسائل صحبت می‌کنند انتظار دارم در خصوص بحث‌های فنی صحبت کنند و کارشناس فنی بیاروند. ببخشید که این کلمه را به کار می‌برم اما تلویزیون دوست دارد که بیشتر از متن و بحث‌های فنی به حاشیه بپردازد، در صورتی که تلویزیون باید زمانش را با برنامه‌هایی پر کند که مردم چیزی یاد بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: هم در بازی اصفهان که از این بازی به‌عنوان ال‌کلاسیکوی ایران نام برده می‌شود و هم در دربی، ۹۰ دقیقه پرتنش و پرهیجان وجود دارد. در این شرایط چگونه انتظار دارید کسی کاری نکند و هیجانات خود را بروز ندهد؟ من این کارها را اصلاً تأیید نمی‌کنم، اما بخشی از مسائل طبیعی است، زیرا هیجان و حساسیت‌های بازی خیلی زیاد است و امکان دارد تنش‌هایی به وجود بیاید.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف لیگ برتر ایران در آسیا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: این موضوع را قبول دارم. مدیریت تیم، استادیوم و قانون در این مسابقات وجود دارد. روز گذشته به حدی در استادیوم آدم زیاد بود که فکر کردیم بازی با تماشاگر برگزار می‌شود، اما در بین دو نیمه این مشکل را برطرف کردند. برخی از این تنش‌ها به دلیل غیبت تماشاگران است. در سر و صدای تماشاگر خیلی از مشکلات، گم می‌شود. با توجه به اینکه سر و صدای تماشاگر نیست و استادیوم خالی است، هر کسی هر کاری کند به چشم می‌آید. این مشکلات متأسفانه وجود دارد، اما خیلی مهم نیست که بخواهیم یک برنامه را به آن اختصاص بدهیم.

گل‌محمدی درباره این موضوع که خیلی از برنامه‌های تلویزیونی هم به مسائل فنی می‌پردازند، اظهار کرد: خیلی از برنامه‌های صداوسیما هم واقعاً آموزنده هستند و از آنها استفاده می‌کنم، اما درباره مشکلات و تنش‌هایی که در بازی به وجود می‌آید باید یک صحبت کلی کنم. اگر قانون اجرا شود هیچکدام از این مشکلات به وجود نمی‌آید و یا به حداقل می‌رسد. اگر همه مسائل در ورزشگاه، زمین بازی و کنار زمین که مربیان هستند مدیریت شود، این اتفاقات رخ نمی‌دهد و همه چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد. اگر تعداد عکاسان، خبرنگاران، همراهانی که متعلق به اسپانسر بودند و … را در بازی روز گذشته جمع کنیم حدود ۳۰۰، ۴۰۰ نفر در ورزشگاه حضور داشتند. این موضوع بد است. از طرفی بحث کرونا را داریم و با مشکل کرونا می‌جنگیم و از طرفی با تیم حریف. همه فشارها روی بازیکنان و مربیان است. باید این مسائل مدیریت شود و با اجرای قانون هیچ وقت این مشکلات ایجاد نخواهد شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 493584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.