استقرار جوی نسبتا پایدار در استان اصفهان/ پیش‌بینی رگبارهای بهاری در مناطق غربی

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: ناپایداری‌های جوی تا اواسط این هفته تداوم دارد و احتمال رگبارهای بهاری، رعد و برق و بارش تگرگ به ویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استقرار جوی نسبتاً ناپایدار تا اواسط هفته در استان، اظهار کرد: در این مدت آسمان بسیاری از مناطق استان قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال رگبار بهاری و رعد و برق به ویژه در مناطق غربی استان وجود دارد، بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا اواسط هفته، ادامه داد: امروز احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: آران و بیدگل با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی در خصوص بارندگی‌های شبانه روز گذشته در استان، اضافه کرد: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی به ترتیب از مهاباد با ۱۳.۴ میلی‌متر، نطنز ۱۱.۷ میلی‌متر، بادرود ۹ میلی‌متر، خوانسار ۶.۸ میلی‌متر، میمه ۵.۹ میلی متر، اردستان ۵.۵ میلی‌متر، فرودگاه اصفهان ۵ میلی‌متر و شهر اصفهان با نیم میلی‌متر است.

کد خبر 493582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.