رد صلاحیت کاندیداها سودی برای کشور ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی حزب ندای ایرانیان گفت: رد صلاحیت کاندیداها سودی برای کشور ندارد، اما با هر رد صلاحیت بی دلیلی، جمعی نسبت به رعایت عدالت در کشور بی اعتماد می‌شوند.

سعید نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شوراهای شهر اظهار کرد: آمار رسمی وضعیت تأیید صلاحیت کاندیداها در انتخابات شورای شهر به جز شهر تهران نشان می‌دهد در تمامی کلانشهرهای کشور اصلاح طلبان شاخص با رد صلاحیت مواجه شده‌اند.

وی افزود: رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر نگران کننده است زیرا تا پیش از این تصور می‌شد همزمانی انتخابات شورای شهر با ریاست جمهوری می‌تواند به عنوان موتور محرکه بخشی از جامعه برای مشارکت در انتخابات تلقی شود، اما متأسفانه با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان نمی‌توان به بروز این فرصت امید داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: رد صلاحیت اصلاح طلبان موضوع جدیدی نیست، اما متأسفانه این موضوع طی سال‌های گذشته در سازوکار انتخاباتی کشور به ارزش تبدیل شده و هرکسی که بیشتر در انتخابات دست به رد صلاحیت بزند ظاهراً اصولگرایی خود را ثابت کرده است.

نور محمدی تصریح کرد: مجلس باید در مورد روند بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات شوراها تجدید نظر اساسی کند زیرا با این شیوه‌ها نمی‌توان انتظار مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات داشت. امیدوارم این موضوع به صورت جدی در ساختارهای مدیریتی و حقوقی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رد صلاحیت کاندیداها سودی برای کشور ندارد، اما با هر رد صلاحیت بی دلیلی، جمعی نسبت به رعایت عدالت در کشور بی‌اعتماد می‌شوند.

کد خبر 493516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.