حضور دو اثر از عکاس اصفهانی در اولین نمایشگاه ترکیه

عکاسی، هنری برای ثبت لحظاتی است که گاه جنبه خاطره به خود می‌گیرد و دنیایی را به وجود می‌آورد که هنرمندان را وادار به رقابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرساله مسابقات هنری مختلفی در کشورهای جهان برگزار می‌شود. عکاسی یکی از رشته‌های هنری است که مسابقات مربوط به آن هنرمندان بسیاری را به خود جذب می‌کند. حضور آثار هنرمندان اصفهانی در رقابت‌های کشوری و جهانی همیشه کسب جوایز پر افتخار برای این شهر داشته است. مسابقه "سده ۱۴۰۰ " ترکیه یکی از جدیدترین رقابت‌های حوزه عکاسی است. محبوبه سیفی با اسم هنری مهناز سیف یکی از هنرمندانی است که آثارش به این دوره از مسابقات راه یافته است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، گفت: عکاسی را از دهه ۶۰ شروع کردم و از این زمان بود که وارد دنیای هنر شدم. ۸ سال سابقه عکاسی آنالوگ در دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ در آتلیه شخصی خودم در تهران داشتم. پس از یک وقفه نه چندان کوتاه دوری از دنیای عکاسی پنج سالی است که با عکاسی دیجیتال آشنا شده ام و در این عرصه فعالیت می‌کنم. عضو کانون عکس اصفهان و دارای کارت هنرمندان سمعی بصری ایران نیز هستم.

این عکاس افزود: ابتدا آموزش دوره مقدماتی را در آموزشگاه نسل فردا اصفهان گذراندم و مدرک این مؤسسه را دریافت کردم و در سال ۱۳۹۶ نفر اول رویداد عکاسی بین المللی فتواک در اصفهان شدم. دوره تکمیلی خود را نیز نزد استاد منتظری گذراندم.

سیفی ادامه داد: در جشنواره‌های بسیاری شرکت کردم همچنین در مدت شروع دوباره عکاسی در ۳۰ نمایشگاه گروهی معتبر در ایران و خارج از کشور شرکت کرده ام که از جمله کشورهای ارمنستان، قبرس، گرجستان، ترکیه و ایتالیا بودند. در نمایشگاه ایتالیا یکی از عکس‌های بنده منتخب اول بود که پوستر، کاتالوگ و دعوتنامه ها مزین به این عکس برگزیده شد.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که به آن پرداختم برپایی دو نمایشگاه انفرادی در اصفهان با موضوع سالمندان بود که برای اولین بار در استان اصفهان به آن پرداخته شده بود. این سفارش متعلق به شهرداری اصفهان و باغ تجربه بود.

این عکاس در باره حضور خود در جشنواره "سده ۱۴۰۰"، گفت: این نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان ایرانی در ترکیه است که شامل آثار عکاسان خوب و مشهوری چون مهدی کاظمی و نقاشان ایرانی است. موضوع این نمایشگاه که با عنوان "سده ۱۴۰۰" نامگذاری شده، آزاد است.

سیفی اضافه کرد: ژانر اصلی من معماری است و به زودی در ۲۲ ماه مه میلادی در اولین نمایشگاه سال ۱۴۰۰ با ارائه دو اثر شرکت خواهم کرد البته شایان ذکر است که نمایشگاه فعلاً به صورت مجازی و در سایت معتبر آن کشور و اپ مخصوص هنرمندان برگزار خواهد شد و در اولین فرصت به صورت حضوری برگزار می‌شود.

آثار راه یافته محبوبه سیفی به این جشنواره:

حضور دو اثر از عکاس اصفهانی در اولین نمایشگاه کشور ترکیه

حضور دو اثر از عکاس اصفهانی در اولین نمایشگاه کشور ترکیه

کد خبر 493481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.