شب گذشته در فلسطین اشغالی و غزه چه گذشت؟

فلسطین اشغالی شب گذشته زیر موج حملات نیروهای مقاومت بود و تعدادی از مردم لبنان و اردن نیز برای حمایت از نیروهای مقاومت، در مرز غزه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوج حملات صهیونیست‌ها شب گذشته با تظاهرات لبنانی‌ها در حمایت از گروه‌های مقاومت شدت گرفت.

منابع خبری گزارش دادند که ده‌ها تن از مردم لبنان با شکستن حصارهای امنیتی وارد اراضی اشغالی شده بودند.

دقایقی بعد تظاهرکنندگان معترض لبنانی از نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی عبور کرده و ارتش صهیونیستی به سمت آنان آتش گشود.

پس از آن، مصر تهدید کرد که اگر حمله اسرائیل به فلسطینی‌ها متوقف نشود روابطش با اسرائیل را قطع می‌کند.

رسانه‌های عبری هم از تلاش اسراییل برای ترور رهبران مقاومت خبر داده و اعلام کردند که «امروز ارتش تلاش کرد رهبران عالی رتبه مقاومت فلسطین را ترور کند، اما موفق نشد.»

سخنگوی مقاومت اسلامی نجبا در توئیتی به تحرکات برخی رژیم‌های عربی در قبال تجاوزهای ارتش صهیونیستی و اقدامات مقاومت واکنش نشان داد و نوشت که «مقاومت اسلامی فلسطین نباید بار دیگر در دام حکومت‌های مزدور عربی و میانجی‌گری‌های شبهه‌دار آن گرفتار شود. ضربات مقاومت برای این رژیم‌ها دردناک‌تر از رژیم صهیونیستی است. ادامه دهید، پیروزی نزدیک و قدس نزدیک‌تر است.»

مدتی بعد منابع خبری گزارش دادند که مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سطوح سیاسی این رژیم درباره ظرفیت زرادخانه موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین و آمادگی آن‌ها برای یک جنگ دو ماهه هشدار داده‌اند.

الکساندر بن زوی، سفیر رژیم اشغالگر در روسیه، در سخنانی مدعی شد که «هیچ جنگ تمام عیاری میان اسرائیل و فلسطین نخواهد بود. چنانچه شلیک موشک‌ها در غزه متوقف شود آماده برقراری آتش‌بس هستیم. رژیم اشغالگر در تنش‌های غزه از آمریکا کمک نظامی اضافه نخواهد گرفت. اسرائیل در مذاکرات با فلسطینی‌ها آماده امتیازدهی است.»

ساعاتی بعد تظاهر کنندگان لبنانی بازهم به صدر اخبار آمدند؛ منابع خبری مدعی شدند که شهروند لبنانی که توسط سربازان رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین مجروح شده بود دقایقی قبل به شهادت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از گذشته ۵ روز از آغاز درگیری گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی و شلیک بیش از ۲۰۰۰ راکت و موشک به سوی صهیونیست‌ها، در سخنانی تهدید کرد که این رژیم ضربه سنگینی به حماس خواهد زد.

خبرگزاری غزه الان هم اعلام کرد که «هیئتی از حزب الله به ریاست شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله با رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت دیدار و اعلام کرده که حزب الله به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل خواهد کرد.»

ساعاتی بعد برخی منابع اعلام کردند که یکی از شهدای حملات ساعات گذشته، محمد طحان از نیروهای ذخیره حزب الله بوده است.

رئیس جمهور لبنان با محکوم کردن شهادت محمد طحان گفت که «جان باختن جوان لبنانی به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در مرزهای جنوبی را محکوم می‌کنیم. وزارت خارجه به سازمان ملل، تعدی به جوان لبنانی را ابلاغ کرده تا اقدامات لازم اتخاذ شود.»

ساعاتی بعد اما احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان از رسیدن به توافق یک آتش بس خبر داد و اعلام کرد که مذاکرات مربوط به آتش بس برقرار است. وی در ادامه گفت که «رژیم اشغالگر همچنان از هرگونه تعهد در مذاکرات آتش بس شانه خالی می‌کند.»

گروه مقاومت اسلامی عراقی اصحاب الکهف هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین، به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار داد که «در صورت مداخله آمریکا در نبرد فعلی فلسطین و یا استفاده از خاک عراق برای ضربه زدن به مقاومت فلسطین، مجاهدان عراقی عازم غزه خواهند شد و نبردها وارد فاز جدیدی خواهند شد.»

اما دقایقی بعد، خبر دیگری در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت؛ سه راکت از خاک سوریه به سمت جولان شلیک شد که به گفته المیادین، در نتیجه این حمله دود از یک سایت نظامی در اسرائیل بلند شد البته دقایقی پس از انجام این حمله، تیپ تحریر فلسطین سوریه مسئولیت پرتاب راکت‌ها را برعهده گرفت.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی نوشت: «تنش به پایان می‌رسد یا خیر؟ حماس به آنچه می‌خواست رسید، به ویژه فیلم هدف قرار دادن تل‌آویو و انتقام اهالی بیت‌المقدس. در مسجد الاقصی گروه‌های بزرگی وجود دارد که از جنبش و رهبران آن و دفاع از قدس و ناموس فلسطینیان تجلیل می‌کند همچنین در دراز مدت، این یک پیروزی ضمنی برای حماس است که اسرائیل را مورد حمله قرار داده و برای خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.»

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج نیز اعلم کرد که «به هیچ وجه قبل از دشمن صهیونیستی حملات را متوقف نمی‌کنیم، جنگ را آن‌ها آغاز کردند و ابتدا باید آن‌ها هم حملاتشان را متوقف کنند.»

ساعتی بعد رسانه‌ها اعلام کردند که پایگاه هوایی «حتسریم» صهیونیست‌ها هدف قرار گرفته و گردان‌های القسام با چند موشک این پایگاه هوایی صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

پس از گذشت این حمله، برخی منابع از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در کفرکنا واقع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خبر دادند. خبرگزاری غزه الان هم تأیید کرد که برخی منابع از زخمی شدن ۵ نفر از نیروهای یگان صهیونیستی یسام در کفرکنا خبر دادند و حال دو نفر از مجروحان را وخیم اعلام کردند.

کد خبر 493456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.