پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه‌خانه کمپوست انزلی

شهردار بندرانزلی از پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهرستان خبر داد.

بدرالدین بدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارخانه کمپوست شهرستان انزلی با سالن‌های خط پردازش و تخمیر و ظرفیت اسمی پالایش ۲۵۰ تن زباله در یک شیفت کاری، سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در روستای خمیران افتتاح شد.

وی افزود: این کارخانه از ابتدا فاقد تصفیه خانه و ریجکت سوز بود که احداث تصفیه خانه در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۳۰۰ مترمربع آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار انزلی با بیان این که روزانه تصفیه ۲۰ هزار لیتر شیرابه پسماند تر ظرفیت این تصفیه خانه است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداث تصفیه خانه حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در صورت تخصیص ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در اواسط تابستان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این که تکمیل کارخانه کمپوست نیازمند خریداری دستگاه ریجکت سوز است، افزود: در حال رایزنی در یکی از کشورهای همسایه برای خرید دستگاه ریجکت سوز ۷۰ تنی هستیم که امیدواریم با تأمین بودجه هر چه سریع‌تر آن را خریداری کرده و در کارخانه کمپوست نصب کنیم.

به گفته بدری در این شهر روزانه یکصد تن زباله و در شهرستان در روزهای عادی ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و در زمان حضور مسافر ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی یادآور شد: از هر یکصد تن زباله ورودی به کارخانه کمپوست انزلی ۶۵ تن پسماند تر است، ۳۰ تن تبدیل به ریجکت و پنج تن نیز بازیافت می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 493219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.