بستری ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در گلپایگان/ مراجعه روزانه پنج نفر برای تست کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: تاکنون واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال در گلپایگان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یار محمدیان امروز در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد: امسال نماز عید فطر در محل امام زادگان هفده تن به صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود که نمازگزاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن سجاده و مهر شرکت کنند.

وی افزود: پس از اقامه نماز عید فطر هنگام خروج نباید ازدحام جمعیت صورت گیرد، مأمورین شبکه بهداشت و درمان نظارت و پاکبانان شهرداری نیز برای نظافت حضور داشته باشند.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: شهرستان گلپایگان از نظر بیماری کرونا در وضعیت نارنجی است که جریمه برای تردد خودروهای غیر بومی اعمال می‌شود، ورودی‌های آرامستان قاضی زاهدی گلپایگان در تعطیلات عید فطر مسدود است و برگزاری مراسم ترحیم در محل قبرستان‌های شهرستان ممنوع است.

در ادامه ناصر رستمی رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار کرد: شهرستان گلپایگان از نظر رنگ‌بندی بیماری کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به وضعیت عادی خواهد رسید.

وی گفت: اکنون ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های اطفال، icu و بخش کرونا در بیمارستان امام حسین گلپایگان بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه در گلپایگان روزانه پنج نفر به مراکز منتخب برای تست کرونا مراجعه دارند، گفت: از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴ نفر در اثر بیماری کرونا در گلپایگان جان باختند.

رستمی در رابطه با واکسیناسیون کرونا گفت: واکسیناسیون سن بالای ۸۰ سال شروع شده است و تاکنون ۷۵ درصد از آن‌ها واکسینه شدند.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال هفته آینده شروع می‌شود که خواستارم افرادی که فراخوانده می‌شوند در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

رستمی گفت: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا واکسن است که شهروندان نگرانی برای عوارض واکسن نداشته باشند تاکنون در گلپایگان بیش از سه هزار نفر واکسن کرونا تزریق کردند.

در ادامه مصطفی مهدیان رئیس آموزش و پرورش گلپایگان اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان تعداد دانش آموزان پایه نهم هزار و ۱۹۵ نفر و پایه دوازدهم ۶۵۶ نفر هستند که امتحانات آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دو متر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: امتحانات نهایی از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۱۱ خرداد ماه امتحانات برگزار می‌شود که لازم است شبکه بهداشت و درمان بازدید میدانی از مدارس انجام دهد.

کد خبر 493097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.