بازگشایی مشروط سینماهای استان اصفهان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سینماهای استان اصفهان مشروط به رعایت مقررات کرونا بازگشایی می شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمدحسین محمدی فشارکی اظهار کرد: بر اساس تصمیم کشوری هیچ سینمایی از ابتدای همه‌گیری کرونا «ملزم» به بازگشایی نبوده بلکه هر سینمایی مایل باشد می‌تواند فعال باشد مشروط بر اینکه بتواند ضوابط و مقررات مربوط به دوران کرونا را رعایت کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در گذشته فعالیت سینماها و سالن‌های تئاتر در گروه مشاغل گروه سه و چهار قرار داشت، تا این‌که با پیگیری معاون حوزه سینمایی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن‌های سینما و تئاتر به مشاغل گروه دو منتقل شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا همچنان بحرانی است، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در سینماها شدیدتر اعمال می‌شود و لازم است مقررات این دوران در سینماهای بازگشایی شده کامل و دقیق رعایت شود چرا که سلامت مردم اولویت است.

محمدحسین محمدی فشارکی یکی از چالش‌های سینماداران در ایام کرونا را علاوه بر تعطیلی‌های مکرر، نداشتن فیلم عنوان و ابراز امیدواری کرد: شورای صنفی نمایش هر چه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی در پایان گفت: سینماهای استان اصفهان از روزهای نخست تیرماه بعد از تعطیلات یکصد روزه ناشی از بحران کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز به کار کرد، اما هیچ گاه به حالت فعال در نیامد.

با بروز بحران کرونا در استان اصفهان فعالیت ۴۶۲ آموزشگاه هنری، ۶ تماشاخانه خصوصی و ۵۲ گروه نمایشی دچار وقفه شد و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد.
خاطرنشان می‌شود در استان اصفهان ۵۴ سالن سینمایی سینما فعال است که با آغاز سال جدید و اعلام وضعیت قرمز برای بار چهارم سینماهای استان اصفهان به حالت تعطیل درآمد.

کد خبر 493087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.