ساماندهی ۴۹ معتاد متجاهر در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر گفت: از سال گذشته تاکنون در پنج مرحله تعداد ۴۹ نفر معتاد متجاهر و بی خانمان در سطح این شهر توسط شهرداری ساماندهی و برای بهبودی به کمپ ترک اعتیاد منتقل شدند که خوشبختانه از این تعداد ۱۱ نفر به طور کامل بهبود پیدا کرده و مابقی نیز در حال درمان هستند.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور معتادان و کارتن‌ها خواب‌ها در معابر و اماکن عمومی سیما و منظر شهری را مخدوش می‌کند و رفتار نامتعارف آنان آثار نامطلوبی بر جامعه می‌گذارد که در این راستا مدیریت شهری مشگین شهر از آذرماه سال گذشته جمع‌آوری و ساماندهی معتادان و انتقال آنها به کمپ ترک اعتیاد را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در این مدت با عملیات گشت زنی مشترک عوامل اجراییات شهرداری و مأموران نیروی انتظامی شهرستان مشگین شهر تعداد ۴۹ نفر از معتادان متجاهر و بی خانمان از سطح شهر جمع‌آوری و پس از غربالگری تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

شهردار مشگین شهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه از تعداد ۴۹ نفر معتاد متجاهر و بی خانمان جمع آوری شده در سطح شهر تاکنون تعداد ۱۱ نفر از آنان که به لحاظ جسمی و روحی در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند در مرکز ترک اعتیاد به طور کامل بهبود پیدا کرده و به زندگی عادی و آغوش گرم خانواده خود بازگشتند و مابقی نیز در حال درمان هستند.

وی یادآور شد: در سال گذشته مدیریت شهری تفاهم‌نامه‌ای با مرکز اقامتی اجتماع درمان مدار تی سی رویش امضا کرده که تمامی معتادان پس از جمع‌آوری از سطح شهر برای بهبودی و بازگشت دوباره به زندگی به این کمپ ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.

انوری آذر عنوان کرد: مرکز اقامتی اجتماع درمان مدار تی سی رویش مشگین شهر واقع در کیلومتر هشت جاده اهر به مساحت یک هکتار یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد مجهز در سطح شمال غرب کشور است که دارای امکاناتی همچون سالن بهبودی با ظرفیت ۹۰ نفر، کلاس‌های آموزشی، گروه درمانی، آموزش گروهی، آموزش خانواده، جلسات بهبودی، چهار اتاق قرنطینه، اتاق‌های آموزشی جداگانه، پزشک روانشناس و مدد یاران ترک اعتیاد زیر نظر انجمن حمایت از ترک اعتیاد هوای تازه به شماره ثبت ۵۲ با مجوز رسمی از اداره کل بهزیستی استان اردبیل فعالیت می‌کند.

وی افزود: هزینه نگهداری معتادان در این کمپ‌ها توسط شهرداری پرداخت می‌شود که امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش این معضل و آسیب اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه شود.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 492958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.