افزایش خطر مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان باردار؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بارداری خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر بیماری کووید -۱۹ بر سلامت زنان باردار و خطر مرگ و میر ناشی از آن، مطالعه جدیدی انجام دادند. محققان برای نیل بدین هدف، وضعیت هزار و ۱۰۰ زن باردار و بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ زن غیرباردار را مورد ارزیابی قرار دادند، افراد شرکت کننده در مطالعه که گروه سنی آن‌ها بین ۱۵ تا ۴۵ سال بود به دلیل بیماری کووید -۱۹ و ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً کمتر از یک درصد زنان باردار به دلیل بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست دادند در حالی که ۳.۵ درصد از بیماران غیرباردار به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کردند البته بین دو گروه مورد بررسی در این مطالعه، تفاوت‌هایی وجود داشته است برای نمونه زنان باردار جوان‌تر بودند و کمتر از گروه دوم به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و بیماری مزمن ریوی مبتلا بودند. با توجه به این که تعداد مرگ و میر رخ داده در این مطالعه کم بود محققان قادر نبودند تأثیر این تفاوت‌ها را بر خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ بررسی کنند.

به گفته محققان، نتایج مطالعه انجام شده به صورت قطعی تایید نمی‌کند که بیماری کووید -۱۹ خطری برای زنان باردار ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند نگرانی زنان باردار در زمینه مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ و فوت ناشی از آن را کاهش دهد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا تأثیر این بیماری بر زنان باردار به طور کامل مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 492928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.