حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

مقامات رسمی آمستردام، پایتخت هلند، از هفته گذشته به طور آزمایشی اتاق‌های بعضی از هتل‌های شهر را برای دانشجویان رزرو کرده و به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند تا در آنجا به ادامه تحصیل به صورت مجازی بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار آمستردام اعلام کرده که از سوم ماه می دانشجویان شهر بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، از اتاق‌هایی در هتل‌های معروف شهر بهره برده‌اند که از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار هستند. این اتاق‌ها به طور کامل در مقابل ویروس کرونا ایزوله است و فضایی امن و راحت برای مطالعه دانش‌پژوهان فراهم می‌آورد. دانشجویان می‌توانند هر اتاق را به مدت یک هفته، به تنهایی یا با فرد قابل اعتماد خود مورد استفاده قرار دهند. گفتنی است که بیش از دو نفر حق استفاده از یک اتاق مشترک را ندارند و دانشجویان پیش از رزرو اتاق باید برگ سلامت کرونا یا دریافت واکسن داشته باشند.

مقامات شهری هزینه لازم برای اجرای پروژه آزمایشی فوق را ۳۰ هزار یورو برآورد کرده و مدعی شده‌اند این اقدام صرفاً با هدف کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ بر دانشجویان شهر اعمال خواهد شد. بدیهی است که طی دوران قرنطینه، دانشجویان فشار زیادی را بر اثر ادامه تحصیل در منازل و کنار سایر اعضا خانواده متحمل شده‌اند بنابراین از نظر مقامات شهر، تغییر محیط مطالعه آن‌ها می‌تواند در بهبود روحیه همچنین پیشرفت تحصیل آن‌ها بسیار مؤثر واقع شود علاوه بر این دانشجویان در هتل‌ها می‌توانند با یکی از همکلاسی‌های مورد اعتماد خود سکونت پیدا کنند و در کنار یکدیگر به حل مشکلات تحصیلی یا انجام پروژه‌های گروهی بپردازند.

پروژه آزمایشی تحویل اتاق هتل‌ها به دانشجویان از سوم می آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. البته شهردار از حمایت‌های بیشتر خود از دانشجویان تا پایان کرونا خبر داده و ادعا کرده از هیچ کمکی برای پیشرفت تحصیلی آنان دریغ نخواهد کرد.

حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

کد خبر 492777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.