۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
تست رقیب کلاب‌هاوس در فیس‌بوک

فیسبوک در راستای توسعه خدمات صوتی این شرکت که شامل میزبانی پادکست و ابزارهای تولید محتوا خواهد بود، نخستین تست محصول Live Audio Rooms خود را در تایوان آغاز می‌کند تا رقابتش با کلاب هاوس را علنی کند.

به گزارش ایمنا، فیس‌بوک به عنوان یک غول شبکه اجتماعی در آوریل مجموعه به روزرسانی‌هایی را برای خدمات صوتی خود اعلام کرد که Live Audio Rooms بخش اصلی آن‌ها بود. این محصول مشابه اپلیکیشن شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس است که به کاربران امکان می‌دهد به مکالمات صوتی بپردازند. فیسبوک قصد دارد این خدمات آزمایشی را به مرور گسترش دهد و این سرویس نهایتاً در اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر موجود خواهد شد. تایوان یکی از پر جنب و جوش‌ترین بازارهای فیسبوک است که در آنجا شخصیت‌های معروف و سیاستمداران مدام در حال طرح مسائل مهم و تعامل آزادانه با مخاطبانشان هستند.

فیسبوک در ابتدا تست این محصول را به شماری چهره‌های عمومی محدود خواهد کرد و همزمان در حال برنامه‌ریزی برای آوردن Live Audio Rooms به گروه‌های فیسبوک است. این شرکت در حال یکباره کردن قابلیت Stars در محصول چت صوتی خود است تا علاقمندان برای حمایت از افراد مورد علاقه خود توکن بخرند.

فیسبوک در گذشته نیز به سرعت محصولات مشابه رقیبانش را عرضه کرده که استوری اینستاگرام به سبک اسنپ تا ریلز مشابه تیک تاک را دربرمی گیرد و اکنون نوبت به کپی برداری از کلاب‌هاوس رسیده که در دوران پاندمی کرونا که مردم در پی لغو برگزاری رویدادها و همایش‌های مهم به دنبال پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین جدیدی بودند، محبوبیت کم سابقه‌ای پیدا کرده است. قالب غیررسمی و ضبط نشده کلاب‌هاوس بسیاری را جذب کرده و حضور چهره‌های مطرحی مانند ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در اتاق‌های کلاب‌هاوس، محبوبیتش را دو چندان کرد. کلاب‌هاوس که به مدت یک سال است برای کاربران iOS موجود بوده است به تازگی نسخه آزمایشی اپلیکیشن اندروید را بصورت عرضه کرده است.

پادکست‌ها بخش جدید مهم دیگری در اپلیکیشن فیسبوک هستند. این شبکه اجتماعی با توجه به رشد محبوبیت صفحات فیسبوک برای پادکست‌های معروف در حال یکپارچه کردن پخش مستقیم پادکست‌ها در اپلیکیشن خود است. این اپلیکیشن شبکه اجتماعی برنامه‌های جدید را بر مبنای علایق کاربران به آن‌ها نمایش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند اظهارنظر خود را ثبت کرده و پادکست‌ها را به کاربران دیگر توصیه کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 492734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نجمیه AF ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    با سلام چطور می‌توانم با دکتر مسعود اعتمادی فر رئیس انجمن ارتباط برقرار کنم ضروری است