موشک چینی هیچ خسارتی نزد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: هیچ خسارتی توسط بقایای موشک لانگ مارچ بی ۵ چین وارد نشده است.

به گزارش ایمنا، هوآ چونینگ در پاسخ به ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه موشک ممکن است عامل خسارت شده باشد، اظهار کرد: هیچ گزارشی از خسارات ناشی از سقوط بقایای موشک حامل لانگ مارچ بی ۵ چینی گزارش نشده است.

وی افزود: بقایای موشک چینی لانگ مارچ بی ۵ در موقعیت طول جغرافیایی ۷۲.۴۷ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۲.۶۵ درجه شمالی وارد اتمسفر زمین شد و درنهایت در اقیانوس هند و در نزدیکی جنوب غربی هند و سریلانکا فرود آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه بخش اعظم زباله فضایی هنگام گذر از اتمسفر سوخته گفت: دولت چین از زمان فرستادن ماژول ایستگاه فضایی تیانه به مدار از پیش تعیین شده، توجه زیادی به ورود مجدد موشک داشته است. در طی روند ورود مجدد، چین مسیر موشک را از نزدیک ردیابی کرده بود. این یک عمل بین‌المللی است که موشک‌های حامل سرانجام هنگام ورود مجدد به جو می‌سوزند.

چونینگ تأکید کرد: چین همیشه مطابق با قوانین و روش‌های بین‌المللی فعالیت‌هایی را در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فضای خارج انجام می‌دهد و مایل است مبادلات و همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه را گسترش دهد تا از پایداری طولانی مدت فعالیت‌های فضایی اطمینان حاصل کند.

منبع: فارس

کد خبر 492712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.