از واریز فطریه به حساب‌های نامعتبر خودداری کنید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد مجرمان سایبری و کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری زکات فطره، کفاره روزه و نذورات به شهروندان هشدار داد و گفت: از واریز وجه به حساب‌های نامعتبر، شخصی و سایت‌های ناشناس خودداری کنید.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه از سوی انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و… هستیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودنمایی می‌کند. با توجه به اینکه بسیاری از این تبلیغات کذب است، روزه‌داران نسبت به رعایت هشدارهای پلیسی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این سایت‌ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دسترس خارج می‌شوند، کاربرانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای سایبر یا تلفن بانک پرداخت کنند، از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی، شماره حساب‌های رسمی اعلام می‌کنند، اقدام کرده و از واریز وجه به حساب‌های نامعتبر، شخصی و سایت‌های ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: روزه‌داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات‌های پرداخت بانکی، در دام سایت‌های فیشینگ نیفتند و مراقب افشای رمز دوم یکبار مصرف باشند. اپلیکیشن‌های کاربردی از جمله قرآن و ادعیه را از منابع معتبر دانلود کرده و آنها را از طریق لینک موتورهای جستجو یا منابع ناشناس و نامعتبر دانلود نکنند.

وی افزود: در شبکه‌های اجتماعی برای تحت تأثیر قرار دادن احساسات شهروندان، گاهی از خانواده‌های نیازمند عکس و فیلم منتشر می‌شود که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب اعتماد است.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک (برای شناسایی سایت‌های جعلی و تقلبی مؤسسات و انجمن‌های خیریه) مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 492695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.