تهدید فضای سبز سوهانک با خودروهای شاسی بلند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به افزایش تردد خودروهای شاسی بلند در پارک جنگلی سوهانک تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش حسینی میلانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه این شورا در خصوص ثبت میراث طبیعی توچال اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد کمیته محیط زیست، همچنان منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی تهران هستیم. شهرداری تهران آمادگی دارد تمام اطلاعات و مستندات را در اختیار اداره کل قرار دهد، اما آخرین گزارشی که تهیه شده و منطبق با الگوی وزارت میراث فرهنگی بوده، هنوز راجع به این موضوع نظری نداده‌اند و درخواست دارم تا هرچه سریع‌تر نسبت به آن اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: ارتفاعات توچال و بی بی‌شهربانو جزء میراث طبیعی است و باید از آن‌ها حفاظت کنیم. این حفاظت باید همیشگی باشد و نباید مورد کاستی قرار گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به گزارش شورایاری محله سوهانک در خصوص افزایش تردد خودروهای شاسی بلند از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک در ارتفاعات مشرف به تهران گفت: علاوه بر مزاحمتی که این خودروها برای شهروندان ایجاد می‌کند خسارت بسیار جدی به پارک و ارتفاعات حساس شمال شرق تهران وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلاً مجاز نیست. در سال ۹۶ با این موضوع برخورد شد اما سه ورودی به این پارک وجود دارد و لازم است شهرداری در اسرع وقت اقدامات کنترلی و حفاظتی برای گیت‌های ورودی انجام دهد.

میلانی از شهرداری درخواست کرد که در اسرع وقت با همکاری منابع طبیعی تهران نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک مذکور اقدام و گزارش جامعی از وضعیت بهره برداری از پارک جنگلی مذکور را به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 492678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.