اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها از اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال منابع هدفمندی به بخش سلامت خبر داد.

به گزارش ایمنا، امید حاجتی از مجموعه بیمه سلامت بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند امور بیمه‌ای ذی‌نفعان قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در این سازمان انجام شده بویژه مرکز الکترونیک سازمان بیمه سلامت و همچنین حذف دفترچه کاغذی و استفاده از نسخه الکترونیکی بیماران، اظهار کرد: این اقدامات مؤثر در جهت رفاه و ارتقا سهولت و دسترسی ذی نفعان به خدمات بیمه‌ای است که در ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی های مختلف در حوزه سلامت نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با شرکت در جلسه شورای معاونین سازمان بیمه سلامت پیشنهاداتی را به مسئولان این سازمان در جهت ارتقا نظام سلامت و بیمه ارائه کرد و گفت: با راه اندازی نظام ارجاع هماهنگ، دریافت خدمات در بخش‌های پزشکی و پیراپزشکی که از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند شاهد اثر بخشی بیشتر و در نتیجه شاهد کاهش هزینه‌های تحمیلی به هر یک از بخش‌ها اعم از بیمه‌ها، خانوار و بیماران و همچنین دولت باشیم.

حاجتی با بیان اینکه در سال جاری ۴ هزار میلیارد ریال برای بخش سلامت از منابع سازمان هدفمندی هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی سازمان بیمه سلامت و بیمه مرکزی و ایجاد بستر مناسب نظارتی و مدیریتی در بحث بیمه‌های تکمیلی و یکپارچه کردن سیستم‌های مرتبط می‌توان همپوشانی مناسبی برای بیمه‌های تکمیلی در تمام بیمه‌ها ایجاد کرد. چرا که در این حالت شاهد هدر رفت منابع و تحمیل هزینه‌های اضافی به شرکت‌های بیمه و همچنین دولت و خانوار هستیم و این اقدام باید از سوی شرکت‌های بیمه انجام شود.

به گفته وی یکی از اقدامات مؤثر راه اندازی پایگاه داده‌های دارویی در کشوراست که می‌توان با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق آن شناخت و درک درستی از میزان واردات و مصرف دارو در کشور به دست آورد و نیاز بیماران خاص را در اولویت قرار داد. علاوه بر آن، این اقدام منجر به صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: پوشش بیمه ایی برای تمامی دوران زندگی یک فرد ثابت بوده در حالی که در ایام جوانی نیاز کمتری به آن دارد و باید اثر گذاری مفید در سنین بالاتر داشته باشد. اجرایی شدن این پیشنهاد کاهش هزینه و افزایش رفاه را به دنبال خواهد داشت.

همچنین ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن ارائه بخشی از عملکردها و برنامه‌های بیمه سلامت از پیشنهادات ایشان استقبال کرده و اعلام آمادگی خود برای اجرای برنامه‌های مشترک را ابراز کرد.

منبع: فارس

کد خبر 492600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.