نیروهای نظامی خارجی منشا ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه هستند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم دربیانیه‌ای حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل را محکوم و تاکید کرد: نیروهای نظامی خارجی خود منشا ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه هستند.

به گزارش ایمنا، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل را محکوم و تاکید کرد: باز هم پدیده شوم تروریسم جنایت آفرید و بیش از ۲۵۰ دختر دانش‌آموز را به خاک و خون کشید. این فاجعه جانکاه نه تنها خانواده دختران دانش آموز مدرسه سیدالشهدا کابل را داغدار کرد بلکه ملت بزرگ افغانستان و دیگر مردم منطقه و جهان را در سوگی عظیم نشاند که با هیچ مرهمی التیام نخواهد یافت.

این بیانیه افزود: جنایتکاران چه پاسخی برای این عمل ننگین خود دارند مگر تحصیل دانش آموزان معصوم جرم است؟ مگر ماه رمضان ماه حرمت و رحمت الهی نیست؟ مگر تمامی ادیان و آموزه‌های اخلاقی قتل انسان‌ها به ویژه کودکان را عملی ممنوع و گناهی بزرگ نمی‌داند؟ این عمل ننگین نشان می‌دهد که تروریست‌ها از هر مرام و اعتقاد و وجدان انسانی تهی بوده و همچون ابزاری در خدمت منافع آمران خود در نظام سلطه هستند.

در این بیانیه آمده است: استمرار چند دهه آتش افروزی تروریسم در این منطقه با هدف جلوگیری از توسعه و عقب نگه داشتن کشورها نشان می‌دهد که مداخلات خارجی با ادعاهای مبارزه با تروریسم هیچ ارمغانی به جز گسترش ویرانی و ناامنی روزافزون برای منطقه نداشته و ملت‌ها به وضوح می‌بینند که نیروهای نظامی خارجی خود منشأ ناامنی و گسترش تروریسم هستند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه با محکوم کردن این واقعه اسف بار و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانی این جنایت علیه بشریت و همراهی در عزای عمومی اعلام شده از نخبگان، رهبران سیاسی منطقه و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد تا به ابراز تأسف و محکومیت بسنده نکرده و قدم‌هایی عملی و مؤثر در مبارزه با ریشه‌های تروریسم و مجازات مجرمین برداشته و با مشارکت در کیفر خواهی در مجامع بین المللی، دخالت خارجی را چاره اندیشی کرده و عدالت را برای قربانیان و ثبات و امنیت و آرامش را برای مردم منطقه تأمین کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 492517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.