خلق فضاهای اجتماعی در مشهد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: فارغ از پروژه‌های عمرانی که با هدف تحقق عدالت اجتماعی اجرا شد، پروژه‌های اجتماعی مانند باغ خاطره و باغ زندگی نیز در دستور مدیریت شهری مشهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم امروز (دوشنبه) در یکصد و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: آنچه مسلم است شهر یک اکوسیستم زنده بوده و اجزا و عناصر آن باهم مرتبط‌اند و شهرنشینی در دنیای امروز با چالش‌های متعددی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک روبروست.

وی افزود: خانه‌های ویلایی قدیم و حیاط‌های دارای شمعدانی و حوض‌های نوستالژیک در مشهد مانند دیگر کلانشهرها به خاطره تبدیل شده و آپارتمان نشینی رو به افزایش است. همین امر باعث انزوای شهروندان شد و کرونا نیز این مسئله را تشدید کرد که مردم در چهارچوب آپارتمان خود با دیگران ارتباط نداشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: برای ارتباطات میان افراد خانواده و جامعه نیازمند تولید فضای اجتماعی شهری هستیم بدین سبب اولین مصوبه شورای پنجم، ایجاد کافه پیاده روها برای هر فضای اجتماعی بود زیرا خانواده‌ها در خیابان‌ها و پیاده روها قدم می‌زنند و ایجاد کافه در کنار معابر فضای گفت‌وگو و گذران اوقات فراغت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد اردوگاه برای ساماندهی کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضاهای پیاده‌محور و ویژه دوچرخه در مناطق مختلف شهر، افزود: فارغ از پروژه‌های عمرانی که با هدف تحقق عدالت اجتماعی اجرا شد، پروژه‌های اجتماعی مانند باغ خاطره و باغ زندگی نیز در دستور مدیریت شهری مشهد بود.

باغ خاطره به این علت خلق شد که خانواده شهدای مفقودالاثر به یاد عزیزانشان در آن باغ درختی بکارند و با اعضای خانواده در کنار نهالی که کاشتند جمع شوند و هرچه درخت رشد کند بالنده شود گویا فرزند و عزیز از دست رفته آنها رشد می‌کند و سایه آن بر سر مردمی که می‌خواهند در کنار آن درخت لحظاتی را استراحت کنند، خواهد بود.

وی افزود: مهم‌تر از خلق فضای اجتماعی، ورود شهرداری دوره پنجم به نقش آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی است. در وظایف ذاتی شهرداری خیلی از پروژه‌های اجرا شده نبود اما برای محقق شدن مسئولیت اجتماعی نهاد عمومی و دستگاه اجرایی شهرداری، شهردار جوان و تیم او لوایحی را آوردند و شورای پنجم نیز طرح‌هایی را به تصویب رساند.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: شیوع کرونا باعث شد شهرداری از کادر درمان حمایت کرده و در لایحه ساماندهی کارگران ساختمانی رأی بدهد و ایستگاه‌ها را در ۱۳ منطقه شهری احداث کند و کارگران سر گذر که مهمانان عزیز و ناخوانده ما در شرایط کرونا در معابر و فضاهای شهری بودند در محلی زیبا و آرامش بخش سامان بگیرند و عزت آنها حفظ شود.

وی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای وسایل آموزشی و تجهیزات آموزشی برای تحصیل دانش آموزانی که وسیله ارتباطی ندارند، برای محقق شدن مسئولیت اجتماعی بود.

کد خبر 492484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.