بارش‌های بهاری در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان در ۳ روز آینده

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در سه روز آینده احتمال رگبارهای بهاری، رعد و برق و بارش تگرگ به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تداوم جوی ناپایدار بر روی استان تا آخر هفته، اظهار کرد: در این مدت آسمان بسیاری از مناطق استان قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طی سه روز آینده احتمال رگبار بهاری، رعد و برق و بارش تگرگ به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا فردا، ادامه داد: از امروز تا روز چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان و وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق شمالی و شرقی نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۲ تا ۴ درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: کاشان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و جاری شدن روان‌آب محلی، افزود: افراد باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شرق و غرب استان خودداری کنند.

کد خبر 492463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.