ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر با برنامه اصفهان ۱۴۰۵

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان گفت: دومین هدف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر بوده که برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

محمدمهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌ها برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر، تقویت بازاریابی صنایع‌دستی و محصولات هنری، برنامه‌ریزی و استقرار ساختار دائمی گردشگری به همراه زیرساخت‌های مرتبط با آن و افزایش تصدیگری بخش خصوصی در مدیریت گردشگری انبوه است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی فضاهای شهری، جاذبه‌ها و رویدادهای متنوع، افزود: طراحی و اجرای بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی خاتم در محله سفلی و احداث شهرک صنایع‌دستی ارغوانیه همچنین ایجاد نمایشگاه‌های ساخت و کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی در فضای شهری از دیگر برنامه‌ها برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا اقداماتی همچون ایده‌یابی و ساخت هدایای ویژه به منظور معرفی اصفهان، ساخت مجموعه فرهنگی تئاتر شهر در محور چهارباغ عباسی، تکمیل بازآفرینی خیابان‌های منتهی به چهارباغ عباسی، تکمیل بازآفرینی محور تاریخی گردشگری اصفهان حد فاصل سی و سه پل تا چهارراه شریعتی (ادامه چهارباغ عباسی) با رویکرد اولویت پیاده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های مجموعه گردشگری تخت فولاد برای تحقق دومین هدف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه و ویژه برنامه معرفی تخت فولاد در سطح ملی (شب‌های بخارا، نیاوران و …)، برگزاری نمایشگاه تمبر ملی و رونمایی از تمبر تخت فولاد اصفهان با همکاری موزه تمبر ایران، برگزاری تور گردشگری یک شب آرام در تخت فولاد از جمله این موارد است.

توکلی با تاکید بر طراحی و راه‌اندازی موزه در اصفهان، خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و راه‌اندازی موزه غذای اصفهان و موزه صنایع‌دستی اصفهان و موزه امانی اصفهان (استفاده از قابلیت‌های مجموعه‌داران‌ خصوصی)، اجرای گردشگری محله محور، احیای محور گردشگری منارجنبان، کوه آتشگاه و عناصر پیرامون (برج کبوتر، بوستان جنت، عمارت محمد علیخان) با تاکید بر رونق بازارچه‌های محلی، طرح باز زنده‌سازی بازار اصفهان و طرح احیای محور گردشگری محدوده مرکزی شهر (دردشت، بیدآباد، جوباره جماله) جزء هدف‌گذاری‌های انجام شده برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر است.

وی گفت: از دیگر موارد مورد توجه ایجاد مرکز رشد مدیریت شهری، پروژه فراسامانه گردشگری داخلی و بین‌المللی و ارائه اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای گردشگر بین‌المللی، طراحی ساختار واحد گردشگری در شهرداری اصفهان، تهیه آمارنامه گردشگری شهر اصفهان و تهیه نظام جامع آماری گردشگری شهر اصفهان (بین ارگانی) است.

کد خبر 492387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.