سپاهان یک- پرسپولیس یک/ تعقیب و گریز ادامه دارد

در حساس‌ترین دیدار لیگ بیستم، سپاهان و پرسپولیس به تساوی رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: سیامک نعمتی (گل به خودی، دقیقه ۸۷) برای سپاهان- عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۵) برای پرسپولیس

اخطار: عزت الله پورقاز (دقیقه ۱۴)، سروش رفیعی (دقیقه ۴۴) از سپاهان- مهدی ترابی (دقیقه ۳۴)، یحیی گل محمدی (سرمربی، دقیقه ۹۳) از پرسپولیس

سپاهان: پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی فر (۷۳- مرتضی منصوری)، محمد کریمی (۸۳- جلال الدین علیمحمدی)، احسان حاج صفی (۷۳- یاسین سلمانی)، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (۷۷- کی روس استننلی)، محمد محبی و سجاد شهباززاده

مربی: محرم نویدکیا

پرسپولیس: حامد لک، محمد حسین کنعانی زادگان (۹۵- فرشاد فرجی)، جلال حسینی، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال الدین کامیابی نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی (۸۵- میلاد سرلک)، احسان پهلوان، امید عالیشاه (۲۹- عیسی آل کثیر) و شهریار مغانلو

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار لیگ بیستم در حالی در ورزشگاه نقش جهان بین سپاهان و پرسپولیس آغاز شد که ابتدا این سپاهان بود که در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی با توجه به احتیاط تیم مهمان در آغاز دیدار، بازی را در دست گرفته بود. شاگردان نویدکیا از برتری دقایق آغازین خود یکی دو موقعیت نصفه و نیمه بدست آوردند که هیچکدام تبدیل به گل نشد. در ادامه و پس از گذشت یک ربع آغازین بازی، پرسپولیس با خارج شدن از لاک احتیاط رفته رفته بازی را در دست گرفت و با با اتکا به حرکات ترابی در فضای پشت هافبک دفاعی سپاهان چند موقعیت بسیار خطرناک بدست آورد که درخشش نیازمند مانع گلزنی مهاجمان سرخ پوش شد. دقایق پایانی بازی در نیمه نخست با برتری نسبی سپاهان همراه شد و شاگردان نویدکیا که سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس را برای نفوذ انتخاب کرده بودند چند موقعیت خوب ایجاد کردند که ثمری نداشت.

در نیمه دوم بازی خوب پرسپولیس از اواسط نیمه نخست ادامه پیدا کرد و در یکی از موقعیت‌های خوب این تیم روی یک کرنر این عیسی آل کثیر بود که دروازه سپاهان را باز کرد. بازی پس از این گل زیبا تر دنبال شد و سپاهان برای فرار از شکست در این دیدار ۶ امتیازی دست به هر کاری که بود زد، پرسپولیس که پس از گل در لاک دفاعی فرو رفته بود به نظر خیلی نزدیک به یک پیروزی بزرگ و خیز به سوی قهرمانی بود اما در آخرین دقایق بازی این محمد محبی بود که با یک شوت محکم به لطف برخورد توپ به نعمتی، دروازه پرسپولیس را باز کرد تا حساس‌ترین بازی لیگ مثل بازی رفت با نتیجه تساوی به پایان برسد.

با تساوی در این دیدار صدر جدول همچنان طلایی و در اختیار سپاهان ماند و شاگردان نویدکیا با ۴۵ امتیاز و یک امتیاز بیشتر، فاصله ۳ امتیازی با پرسپولیس را حفظ کردند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵۵- پرسپولیس) - ارسال کرنر توسط مهدی ترابی در تیر دوم با ضربه سر مغانلو همراه شد و در ادامه ضربه قیچی برگردان کامیابی نیا به چند قدمی دروازه رفت تا آل کثیر توپ را قطع کند و دروازه سپاهان باز شود.

۱-۱ (دقیقه ۸۷- سپاهان) - ارسال علیمحمدی درون محوطه جریمه پرسپولیس با استپ سینه کی روس فرصت شوت را برای محبی فراهم کرد تا شوت محکم او پس از برخورد به سیامک نعمتی تبدیل به گل تساوی شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- ارسال حاج صفی درون محوطه جریمه پرسپولیس در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس به نورافکن رسید اما ضربه پای راست نورافکن پس از برخورد به مدافعان در دستان لک قرار گرفت.

دقیقه ۱۷- توپ در پشت محوطه جریمه و در یک موقعیت خوب برای شوت زنی ترابی مهیا شد اما ضربه او از بالا دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- ارسال اسماعیلی فر از سمت راست در تیر دورتر روی سر محبی نشست اما ضربه سر او از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- پاس کات بک عالیشاه از سمت چپ در محوطه جریمه در موقعیتی بسیار خطرناک به پهلوان رسید اما ضربه او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- محمد محبی پا به توپ تا پشت محوطه جریمه پیش رفت و در حالی که فرصت خوب شوت زنی داشت با یک شوت بی دقت و محکم موقعیت را هدر داد.

دقیقه ۳۳- حرکت در عرض ترابی پشت محوطه جریمه سپاهان با پاس پشت مدافعان او برای پهلوان همراه شد اما پهلوان در یک موقعیت تقریباً تک به تک نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و این نیازمند بود که با خروج به موقع توپ را برگشت داد.

دقیقه ۳۷- شوت مغانلو از پشت محوطه جریمه سپاهان را نیازمند برگشت داد و توپ برگشتی را هم که توسط آل کثیر زده شد باز هم نیازمند دور کرد.

دقیقه ۳۷- بلافاصله پس از حمله خطرناک پرسپولیس سپاهان با همکاری حاج صفی و رفیعی فرصت ایده آلی درون محوطه جریمه پرسپولیس پیدا کرد اما پاس کات بک رفیعی در ادامه با ضربه خطرناک پای راست حاج صفی از بالای دروازه پرسپولیس با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- شوت پای چپ محکم نورافکن از پشت محوطه جریمه پرسپولیس در دستان حامد لک قرار گرفت.

دقیقه ۶۶- اشتباه حامد لک در کنترل توپ باعث شد توپ در مقابل دروازه به گولسیانی برسد اما ضربه او در حالتی نامتعادل از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۹۲- ارسال بلند و تیز نورالله‌ی از سمت راست به تیر دور دروازه سپاهان با ضربه خطرناک کامیابی نیا همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سجاد شهباززاده با عدم گلزنی در این دیدار فرصت گلزنی به همه تیم‌های لیگ را از دست داد و حالا حداقل یک تیم وجود دارد که در لیگ بیستم دروازه اش توسط شهباززاده باز نشده است.

بهترین بازیکن:

در پرسپولیس مهدی ترابی بهترین بازیکن بود و در سپاهان می‌توان به بازی خوب سروش رفیعی و محمد محبی اشاره کرد.

کد خبر 492283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.