دستگیری قاتل فراری در ۴ ساعت

بازداشت کلاهبردار میلیاردی، غرق شدگی دو جوان، کشف موادمخدر، دستگیری باند قاچاق دارو، دستگیری قاتل فراری، به دام افتادن قاتل پس از ۴ ساعت و بخشش قاتل بعد از ۲۰ سال را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از بازداشت فردی به اتهام کلاهبرداری ۲۵ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام جعل، استفاده از اسناد غیر واقعی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار، کلاهبرداری و اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت.

رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: این متهم به همراه دیگر همدستان خود با تشکیل چند شرکت هم گروه در داخل و خارج از کشور و با مراجعه به نظام بانکی و ارائه اسناد جعلی و صوری تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری و به حساب وابستگان خود منتقل می‌کرد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد، متهم پس از ارتکاب جرم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده که پس از وصول درخواست مرجع قضائی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل علیه وی اعلان قرمز صادر شد.

غرق شدن ۲ جوان غیربومی در دریا

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت که دو جوان غیربومی صبح امروز یکشنبه با ورود به آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده شهرستان بابلسر غرق شده و جان باختند.

تقی کریمیان افزود: این دو جوان در ساحل پارکینگ یک بابلسر و در منطقه شنا ممنوع وارد آب شدند و به دلیل عدم تسلط به شنا در دریا جان خود را از دست دادند.

وی با اعلام اینکه این دو جوان اهل زنجان و ساکن مازندران بودند، گفت: یکی از این افراد ۲۰ ساله و دیگری ۲۸ ساله بود که پیکر بی جانشان در ساحل بابلسر پیدا شده است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه هنوز فصل شنا در دریای خزر فرا نرسیده است، افزود: این دو جوان غیربومی به خاطر وسوسه شنای زودهنگام در دریا آن هم در منطقه‌ای ورود به آب در آنجا حتی در فصل شنا هم ممنوع است، به نخستین قربانیان دریای مازندران در سال ۱۴۰۰ تبدیل شدند.

کشف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی خوزستان از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف ۲۰۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان بهبهان خبر داد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح‌های برخورد با عناصر اصلی تهیه، توزیع و ترانزیت مواد افیونی، پلیس مبارزه با مواد مخدر بهبهان با تلاش اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد افیونی مطلع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی، تردد یک دستگاه خودروی پژو پارس حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی مشترک با پلیس آگاهی و عوامل انتظامی بخش "زیدون" خودروی مورد نظر را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی ۲۰۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

دستگیری باند قاچاق دارو

باند قاچاق دارو به افغانستان در مشهد شناسایی و ضمن توقیف هشت تن دارو به ارزش ۱۴ میلیارد ریال سه متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای مأموریت اصلی پلیس برای مبارزه با قاچاق دارو در خارج از شبکه‌های توزیع، پلیس فرودگاه مشهد به چند نفر که همراه بار مسافران قصد انتقال دارو به خارج از کشور را داشتند مشکوک شده و آنان را تحت نظر قرار داد.
سردار ابراهیم قربانزاده افزود: این افراد داروها را در پوشش اتصالات لوله به خارج از کشور منتقل می‌کردند و مقصد آن‌ها کشور افغانستان بود.

وی ادامه داد: در این عملیات هشت تن دارو به ارزش ۱۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها تبعه خارجی هستند و تحقیقات برای یافتن همدستان آنان در داخل کشور ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: یک داروخانه نیز در این خصوص شناسایی و مهر و موم شد.

دستگیری قاتل در یک عملیات غافلگیرانه

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نیز گفت: به دنبال وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستاهای حاشیه شهرستان ملایر و به قتل رسیدن یک فرد ۵۴ ساله و یک جوان ۲۶ ساله، شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

محمد باقر سلگی افزود: با تشکیل تیمی از کارآگاهان زبده این یگان و انجام کار اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای پلیسی، محل اختفای متهم در نقطه‌ای از پایتخت شناسایی و نامبرده در یک عملیات ضربتی توسط مأموران اعزامی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: با تحقیقات فنی و تخصصی مأموران پلیس آگاهی، ۱۳ متهم به عنوان محرک و مسببین اصلی این درگیری شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: قاتل ۲۲ ساله، علت و انگیزه درگیری را اختلافات قبلی بین برادرش با طرفین این نزاع عنوان کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شده است.

به دام افتادن قاتل فراری پس از ۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: عاملان قتل یک شهروند ۳۸ ساله اراکی در کمتر از چهار ساعت توسط عوامل پلیس دستگیر شدند.

امیر مختاری افزود: در پی قتل مردی ۳۸ ساله با ضربات چاقو در یکی از محله‌های شهرستان اراک، تیمی متشکل از مأموران انتظامی شهرستان اراک با همکاری مأموران پلیس آگاهی، بررسی‌های تخصصی را برای موضوع آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع تحقیقات پلیس، قاتلان که دو جوان ۱۸ و ۱۹ ساله بودند و از قبل دارای اختلافات با مقتول بودند، شناسایی شدند و مشخص شد که این افراد بلافاصله بعد از انجام قتل به قصد خروج از اراک از محل وقوع حادثه متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک ادامه داد: در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس و در کمتر از چهار ساعت از زمان وقوع قتل، عاملان قتل که با عنوان مسافر با یک دستگاه اتوبوس در حال خروج از اراک بودند، شناسایی و در مسیر اراک به قم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

بخشش قاتل بعد از ۲۰ سال

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که ۲۰ سال پیش در سن ۲۰ سالگی در پی مشاجره لفظی جوان دیگری را به قتل رسانده بود در آستانه اجرای حکم قصاص بخشیده شد.

هادی هاشمیان اظهار کرد: درگذشت مادر مقتول روند اجرای حکم را به تأخیر انداخت، اما دوباره با درخواست خواهران و برادران مقتول، حکم قصاص در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و ریش سفیدان دو خانواده پادرمیانی کردند اما اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در آخرین مرحله پیش از اجرای حکم، اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان پادرمیانی کردند و اولیای دم دقایقی قبل از اجرای حکم، از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.‌

کد خبر 492248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.