بازسازی خانه فرهنگ ویلنیوس برای حفظ تاریخ شهر

گروهی از معماران برجسته اهل لیتوانی، پس از یک دهه بازسازی خانه فرهنگ شهر، در نهایت موزه‌ای بسیار زیبا ایجاد کردند که در آن تاریخ واقعی کشور برای مردم زنده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از هفته گذشته درهای موزه جدید ویلنیوس به روی مردم باز شده و بازدیدکنندگان توانسته‌اند در آنجا به مرور تاریخ کشور خود بپردازند. این موزه که "خانه تاریخ" نام گرفته، در محل یکی از ساختمان‌های بزرگ و فرهنگی شهر واقع شده و قرار است برای همیشه به عنوان نمایشگاهی از واقعیات تصویری تاریخ کشور برای مردم و گردشگران قابل دسترسی باشد. در این موزه، تاریخ نه تنها به عنوان یک گذشته جدایی‌ناپذیر از شهر در ذهن مردم یادآوری می‌شود بلکه اثرات آن بر زندگی امروزی نیز خود را به تصویر می‌کشد.

رئیس موزه ملی لیتوانی در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که هدف از ایجاد خانه تاریخ ویلنیوس، فراهم آوردن زمینه و امکانات لازم برای پژوهشگرانی است که مایلند به زبان ساده، تاریخ گذشته کشور را با زندگی امروزی شهروندان پایتخت لیتوانی گره بزنند.

خانه تاریخ ویلنیوس از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند فرآیند بازدید و تحقیق در آن را برای مردم و گردشگران خوشایند کند. کافه‌ای بسیار مجلل در فضای باز موزه، انواع نوشیدنی را برای مردم فراهم می‌آورد و در رستوران بزرگ ساختمان، غذاهای محلی و فرنگی برای بازدید کنندگان سرو می‌شود.

افراد علاقمند می‌توانند با آگاهی از تاریخ برگزاری رویدادها و رزرو جا، با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، از مراسم فرهنگی مختلفی که در محوطه باز موزه اجرا می‌شود بازدید کنند.

به ادعای مورخان، ساختمان موزه قبلاً یک مرکز فرهنگی بوده که در سال ۱۸۸۰ احداث شده است. بازسازی این ساختمان و تبدیل آن به خانه تاریخ، بیش از ۱۰ سال طول کشید و هزینه‌ای بیشتر از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو دربرداشت.

بازسازی مرکز فرهنگی متروکه برای حفظ تاریخ ویلنیوس

کد خبر 492215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.