آغاز عملیات اجرایی ساخت پلاک‌های ملی شهر اسدآباد

شهردار اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی ساخت پلاک های ملی این شهر خبر داد و گفت: پلاک های ملی شهر اسدآباد در استان همدان طبق دستورالعمل های کدگذاری اداره پست ایران و براساس Gnaf انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا فعله‌گری در این باره اظهار کرد: ساخت این نوع پلاک‌ها برای نخستین بار در سال جاری در استان در شهر اسدآباد به عنوان آغازگر شهر الکترونیکی و بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط ابلاغی اداره کل پست ایران و شیوه نامه Gnaf پس از هفته‌ها و در پی جلسات پی در پی کارشناسان شهرداری اسدآباد، اعضای شورای شهر و ادارات ذیربط انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پلاک‌های مذکور مشتمل بر اطلاعات کدپستی، پلاک شهرداری و اطلاعات جغرافیایی ملک در قالب کد QR هستند، یادآور شد: پس از نصب پلاک‌ها همشهریان دیگر مشکلی در زمینه آدرس‌های پستی نداشته و می‌توانند اطلاعات پستی خود را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند اسکن و از آن استفاده کنند ضمن اینکه این آدرس دهی سیستم آدرس جهانی بوده و به راحتی قابل ارسال به تمام نقاط دنیا است.

شهردار اسدآباد از تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر به سیستم کارت‌خوان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: شهر اسدآباد دارای ۳۴۷ تاکسی فعال درون شهری بوده که در راستای مقابله با شیوع کرونا و سلامت شهروندان و رانندگان این تاکسی‌ها به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده اند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری اسدآباد در اواخر سال گذشته گفت: بر مبنای این سامانه همشهریان می‌توانند تمامی پیام‌های خود را از این طریق به اطلاع مسئولان واحدهای شهرداری برسانند ضمن اینکه راه اندازی این سامانه در ایام کرونا از نقش مؤثری در کاهش بار مراجعه به شهرداری برخوردار بوده است.

فعله‌گری با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت مبلمان شهری تصریح کرد: با راه اندازی کارگاه موزائیک سازی و سنگ مصنوعی شهرداری اسدآباد در اردیبهشت ماه سال گذشته، این کارگاه در حال حاضر دارای تولید روزانه ۸۰ مترمربع موزائیک و سنگ مصنوعی است که در همین راستا در سال جاری نسبت به پیاده راه سازی و جالیز پیاده روهای خیابان‌های شهر گستره بیشتری به عنوان نهضت در پیاده راه سازی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهر اسدآباد با قرار گرفتن در مسیر شاهراه و بزرگراه کربلا با استفاده از فرصت‌ها، پتانسیل و قابلیت شهر دوم استان شدن را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تردد و عبور و مرور انبوهی از زائران از محور اسدآباد در ماه‌های محرم و صفر این شهرستان با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار و راهکارهای اقتصادی این قابلیت را دارد که مانند شهرهای شمالی دارای گردش مالی بالایی باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 492213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.