استان اصفهان در جایگاه دوم حوادث جاده‌ای کشور قرار دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۹ با منع ترددها به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۶ درصدی حوادث نسبت به سال ۹۸ مواجه شدیم، اما استان اصفهان همچنان با سه هزار و ۲۸۱ مصدوم جایگاه دوم حوادث جاده‌ای را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش کریمی پیش از ظهر امروز _۱۹ اردیبهشت_ با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال‌احمر در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در خصوص پوشش امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان در سال ۹۹، اظهار کرد: مجموع کل حوادث پوشش داده شده در سال گذشته دو هزار و ۳۰۱ مورد بوده است و حوادث جاده‌ای با آمار هزار و ۱۱۵ مورد، ۵۰ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است که شامل ۲۱ مورد حادثه آبی و ساحلی، دو مورد زلزله در سمیرم و یک مورد در ونک، سیل و آب‌گرفتگی ۱۶ مورد، حوادث شهری ۵۲۳ مورد، صنعتی و کارگاهی ۲۳۱ مورد و حوادث کوهستان ۱۰۵ مورد بوده است. ۷ هزار و ۵۸ نفر مجموع آسیب دیدگان در کل حوادث سال ۹۹ گزارش شده است.

نفس‌گیر بودن امدادرسانی در حوادث کوهستان

وی افزود: امدادرسانی در حوادث کوهستان در استان اصفهان بسیار نفس‌گیر، سخت و طولانی مدت است تا نیروهای امدادرسان بتوانند فرد مصدوم را پیدا کرده و خدمات امدادی لازم را داشته باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ با منع ترددها به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۶ درصدی حوادث نسبت به سال ۹۸ مواجه شدیم، اما استان اصفهان همچنان با سه هزار و ۲۸۱ مصدوم در جایگاه دوم حوادث جاده‌ای کشور قرار دارد.

امدادرسانی سریع هلال‌احمر اصفهان به زلزله‌زدگان سی‌سخت و پادنای سمیرم

کریمی درباره امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر در حادثه زلزله در استان کهکیلویه و بویراحمد، گفت: برای امدادرسانی در حادثه زلزله کهکیلویه و بویراحمد، تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر اصفهان، با تعریف فرآیند و تدوین برنامه اضطراری به محض وقوع حادثه، در فرماندهی استان حضور پیدا کردند و بعد از ارزیابی‌ها در ساعت‌های اولیه وقوع حادثه به نزدیکترین پایگاه در یاسوج اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار تیم‌ها در یاسوج و اعزام به محل حادثه، مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و تیم‌های امداد و نجات برای ارزیابی دقیق‌تر در محل حضور داشتند و مطابق فرآیندها و برنامه‌ها چادرهای مورد نیاز به افراد آسیب دیده تحویل داده شد و  ۲۵۰ سبد غذایی یک ماهه بین خانواده‌های آسیب دیده توزیع شد.

فعالیت ۴۲ پایگاه امداد و نجات و سه هزار نجاتگر در استان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: در حال حاضر ۴۲ پایگاه امداد و نجات با برخورداری از سه هزار نیروی نجاتگر در حال ارائه خدمات به حادثه دیدگان هستند، تأمین پشتیبانی و تجهیز پایگاه‌ها در شرایط فعلی با توجه به اعتبارات موجود کار آسانی نیست و ناچار هستیم با اعتبار موجود پایگاه‌های امداد و نجات را مجهز کنیم.

وی افزود: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم بتوانیم تجهیز خودروهای امداد و نجات را برای امدادرسانی به حادثه دیگان در سطح استان داشته باشیم.

شرکت ۱۶۵ ایثارگر درجه یک در آموزش‌های هلال‌احمر

کریمی در خصوص ارائه آموزش‌ها به امدادگران هلال احمر، اظهار کرد: قریب به سه هزار و ۳۰۰ نفر نجاتگر در جمعیت هلال‌احمر اصفهان آموزش‌های لازم امدادی را کسب کردند و در استان اصفهان ۱۶۵ نفر ایثارگر درجه یک برای آزمون شرکت داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: برای آموزش امدادگران باید به طور دائم آموزش‌ها و توان‌افزایی‌های مفصل را داشته باشیم تا نجاتگران با کسب این آموزش‌ها بتوانند به درجه ایثار برسند و خدمات بهینه به آسیب دیدگان حوادث داشته باشند و با توجه به اینکه عده‌ای از نیروها بعد از مدتی از سازمان خارج می‌شوند ارائه آموزش‌ها به طور مرتب و هر سال تداوم دارد.

کد خبر 492204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.