برنی سندرز: اخراج فلسطینیان متوقف‌ شود

نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به خانواده‌های فلسطینی با هدف اخراج آنها از منازلشان نوشت: برنی سندرز و چندین سناتور حزب ترقی‌خواه آمریکا ضمن هشدار علیه خشونت‌ورزی صهیونیست‌ها خواستار توقف اخراج فلسطینیان از منازلشان شدند.

به گزارش ایمنا، تارنمای خبری نشریه نیوزویک نوشت: «برنی سندرز» سناتور ترقی‌خواه مستقل و برجسته ایالت ورمونت، همانند سایر قانونگذاران هم حزبی‌اش نسبت به سرکوب نمازگزاران فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل همزمان با تنش‌ها بر سر شهرک‌نشینان اسرائیلی برای اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان هشدار داد.

در پی ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس شرقی، پلیس اسرائیل گفته است که بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۷ افسر پلیس در درگیری‌های روز جمعه پس از سرکوب نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی زخمی شدند. بسیاری از نمازگزاران پس از نماز به حمایت از فلسطینیانی که در حال حاضر از طرف شهرک‌نشینان اسرائیلی با اخراج از منازلشان روبرو هستند برخاستند.

سندرز روز شنبه در توییتی نوشت: «ایالات متحده باید به شدت خشونت‌های افراط‌گرایان اسرائیلی متحد دولت در بیت‌المقدس شرقی و کرانه باختری را محکوم کرده و مشخص کند که اخراج فلسطینیان باید متوقف شود.»

منبع: ایرنا

کد خبر 492139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.