لزوم شفافیت تفاوت قیمت خودروهای ایرانی در داخل و خارج از کشور

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گفته‌هایی که بیان می‌کند قیمت خودروهای داخلی با یک پنجم قیمت در کشورهای همسایه به فروش می‌رسد باید تأیید یا تکذیب شود و اگر این اتفاق درست باشد باید دلیل آن مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی نیا امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: اخیراً میان دولت و خودروسازان جدال و گفت‌وگو مطرح است و برای تعیین قیمت خودروها، گاهی در فضای مجازی فیلم‌هایی منتشر و بیان می‌شود که قیمت خودروهای داخلی با یک پنجم قیمت در کشورهای همسایه به فروش می‌رسد که باید چنین گزارش‌هایی تأیید یا تکذیب شود و اگر این اتفاق درست باشد دلیل آن مطرح شود زیرا این موضوع غیرقابل هضم است.

وی افزود: آن چیزی که امروز مردم را نگران کرده و بحث آن در شبکه‌های مجازی مطرح شده، این است که خودروسازان با افزایش ۹ درصدی قیمت خودرو مخالفت کردند و خواهان افزایش بیشتر قیمت خودرو هستند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد طنزآمیز من این است که دولت عوارض گمرکی خودروهای معمولی خارجی را بردارد تا مشخص شود آیا کسی حاضر است خودروهای تولید داخلی که کیفیت چندانی ندارد را خریداری کند؟

وی ادامه داد: زمانی که برای حفظ اشتغال و همچنین تعادل قیمت خودروهای داخلی و خارجی عوارض گمرکی سنگینی وضع می‌شود، انتظار می‌رود که خودروسازان داخلی وقت خود را صرف مطالعه و پژوهش برای بهبود وضعیت ایمنی خودروها کنند نه اینکه به چانه زنی و بالا بردن قیمت محصولات بی‌کیفیت مشغول باشند و دغدغه حفظ جان و سلامتی مشتریان خود را در درجه دوم و سوم قرار دهند.

همچنین رضا امینی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی را از بزرگترین مصادیق تضییع حق‌الناس در شرایط کنونی دانست و افزود: برخی با بی‌مهری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند لذا امیدوارم با رعایت از سوی مردم شاهد کاهش حداکثری خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی با اشاره به درگذشت مجید ملک زاده اصفهانی، از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بر اثر کرونا، این ضایعه را به جامعه هنری اصفهان تسلیت گفت.

کد خبر 492089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.