هاشمی: دلایل رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها روشن نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز پیگیری‌ها در خصوص رد صلاحیت‌های انتخابات شورای شهر تهران و تعیین دلایل روشن این رد صلاحیت‌ها به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا انتخابات شوراها و ریاست جمهوری قرار داریم و جامعه منتظر دریافت دو پیام مهم مؤثر در رونق و نشاط انتخاباتی، یعنی تأیید صلاحیت‌های حداکثری و شنیدن شدن صداهای متکثر در فضای سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌ها درباره رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت شدگان در انتخابات شوراها با مراجع مسئول، هنوز خبری از تأیید صلاحیت‌ها و اعلام دلایل روشن رد صلاحیت‌ها نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: فضای مشارکت بالا و حضور دیدگاه‌های متکثر و متنوع در انتخابات شوراها به خصوص شورای شهر تهران ایجاد شود و پشتوانه مردمی شورای پنجم که با رأی بی‌سابقه و بالا نمود یافت بتواند در شورای ششم تداوم یابد.

هاشمی با اشاره به نقش رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در ایجاد فضای انتخاباتی گفت: صداوسیما و رسانه‌های رسمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری فضا را برای گفت‌وگو با جریان‌های متفاوت، حتی کسانی که هنوز قائل به رأی دادن نیستند، فراهم کنند تا نخبگانی که به مشارکت فعال معتقدند بتوانند در این گفت‌وگوها جامعه را در جهت شرکت فعال در انتخابات اقناع کنند و نسبت به پیامدهای عدم حضور در انتخابات مباحث کارشناسی و عمیقی مطرح شود.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر شهردار تهران گفت: از حضور شهردار تهران در گفت‌وگوهای مستقیم در فضای مجازی استقبال می‌کنیم، این گفتگوها هرچند دیر اتفاق افتاد ولی باید تداوم و افزایش یابد به ویژه در آستانه انتخابات شوراها که عملکرد مدیریت شهری در این دوره می‌تواند با حضور رو در رو و گفتگوی بدون واسطه با کارشناسان، اصحاب رسانه، منتقدان و مدیران گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا هم دستاوردهای آن به‌صورت غیرتبلیغاتی و کارشناسی تبیین شود هم نقاط ضعف برای بهبود در آینده مشخص شود.

کد خبر 492084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.