جشنواره «گل سرخ» در اصفهان برگزار می شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: همزمان با عید سعید فطر جشنواره «گل سرخ» حدفاصل چهارراه تختی تا دروازه شیراز با استفاده از ۲۰ هزار درختچه گل سرخ برگزار می‌شود تا نشاط و سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم گل سرخ در دنیا وجود دارد؛ این گل بومی ایران و به ویژه در نواحی مرکزی است و انواع نسترن‌های آن در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: از دیر باز در کتب قدیمی صحبت از گل سرخ بوده که به عنوان گل ملی در ایران شناخته شده است، البته در ۱۰ کشور دنیا گل ملی همان گل سرخ است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: وقتی صحبت از گل سرخ به میان می‌آید بدان معنا نیست که رنگ آن قرمز باشد، بلکه منظور گل رز با رنگ‌های مختلف در دنیا است که در ایران هم نسترن‌ها به عنوان پایه‌های اصلی این گل وجود دارد و روی پایه نسترن، انواع رزهای پُر پَر پیوند می‌شود.

وی با بیان اینکه گل سرخ جز گونه‌های درختچه‌ای بسیار مقاوم به شمار می‌آید، گفت: بعضی از واریته‌ها مثل نسترن سفید که در شهر دیده می‌شود دوام و عمر گل‌دهی طولانی دارد به طوری که از بهار تا زمستان پایه‌های آن پر از گل است.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: همزمان با عید سعید فطر جشنواره «گل سرخ» حدفاصل چهارراه تختی تا دروازه شیراز با استفاده از ۲۰ هزار درختچه گل رز برگزار می‌شود که سعی شده در این جشنواره از گل رز با رنگ قرمز استفاده شود و نشاط و سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال، گل‌های سرخ حدفاصل چهارراه تختی تا دروازه شیراز (چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا) داخل باکس‌های ویژه قرار می‌گیرد.

کد خبر 492070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.