حرکت بزرگ مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار شهر

در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه به ارزش بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال با حضور شهردار اصفهان، رییس و اعضای شورای شهرانجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» امروز _یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان پروژه‌های فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۰ شهرداری افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرهنگسرای استاد محمد جواد شریعت در زمینی به وسعت یک هزار و ٨٠٠ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ٧٠ میلیارد ریال احداث شده است. این فرهنگسرای بسیار مجهز و زیبا در محله حصه جنوبی به عنوان یکی از محروم‌ترین نقاط شهر احداث شده و از امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

امروز عملیات اجرایی احداث فاز نخست خیابان ورودی اطشاران نیز آغاز شد. سال گذشته در زمان افتتاح ایستگاه آتش نشانی اطشاران ساکنان این محله و شهرک میلاد درخواست خود را مبنی بر احداث ورودی این محله مطرح کردند که موضوع بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

سرانجام پس از رفع مشکلات زیاد در زمینه آزادسازی مسیر خیابان ورودی محله اطشاران، عملیات اجرایی فاز نخست احداث این خیابان آغاز شده تا مشکل چندین ساله مردم اطشاران رفع شده و خواسته بحق آنها محقق شود.

حرکت بزرگ مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار شهر

سیاست عدالت فضایی در شهر ادامه یابد

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در ادامه این برنامه با اشاره به افتتاح "فرهنگسرای استاد شریعت" در محله "حصه" اصفهان، اظهار کرد: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای بیش از ۱۵۰۰ متر آماده شده تا خدمات لازم در آن به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه همواره دغدغه رفع مشکلات محله حصه را داشته‌ایم، افزود: با تحقق عدالت فضایی در این منطقه شاهد نشستن لبخند رضایت بر لبان مردم خواهیم بود.

شهردار اصفهان گفت: در دو سال گذشته بر اساس مصوبات شورای شهر و تصمیمات شهرداری شاهد اجرای طرح‌ها و تحولات خوبی در محله حصه بوده‌ایم، اما در این منطقه جای کار بیشتری وجود دارد چنان که شاهد هستیم شرایط به طور کامل مساعد نشده است.

وی افزود: تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های حصه آسفالت شده و رینگ چهارم در کنار این محله در حال احداث است؛ همچنین ساخت ورزشگاه و مجموعه فرهنگی در این محله نوید بخش تغییرات قابل توجه در آن است.

نوروزی ادامه داد: اگر حرکتی که امروز در منطقه حصه آغاز شده تا چند سال آینده ادامه یابد به طور حتم شاهد تحولات خوبی در این منطقه خواهیم بود و به مرور زمان شرایط آن با سایر نقاط شهر یکسان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه با سایر نقاط شهر یکسان هستند، گفت: در این دوره مدیریت شهری وظیفه خود را نسبت به مردم این منطقه و همچنین در تمام نقاط کمتر برخوردار شهر سنگین‌تر دانستیم و در این راستا گام‌های بلند و مؤثری برداشتیم.

شهردار اصفهان افزود: محله حصه و زینبیه اکنون با چهار سال پیش قابل مقایسه نیست، البته اجرای چنین طرح‌هایی ریل گذاری است برای حرکتی بزرگ‌تر تا جایی که همه مردم ساکن در این منطقه احساس بی نیازی از نیازهای اولیه‌ای چون آسایش و آرامش کنند.

وی با بیان اینکه مردم حصه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند، تصریح کرد: در سطح شهر نقاطی شبیه حصه فراوان است که در بودجه‌های مصوب شورای شهر راه اعتدال و تعدیل در آنها دیده شده است که امیدواریم این سیاست‌ها در آینده نیز ادامه یابد.

نوروزی با اشاره به میدان شش‌راه اصفهان افزود: امروز میدان شش‌راه در چند متری آزادراه قرار گرفته و بخشی از آن آزاد شده و فشارهای گذشته بر آن نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از اراضی محدوده میدان شش راه در مالکیت اوقاف قرار دارد که در این راستا مذاکراتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان داشته‌ایم تا با اتفاق نظر این محدوده را از بلا تکلیفی خارج کنیم.

شهردار اصفهان گفت: اگرچه باید اصول نهاد وقف رعایت شود، اما می‌توان با تعامل و برنامه ریزی مشکلات پیش‌رو را رفع کرد.

حرکت بزرگ مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار شهر

ذکر فضائل و کرامات اخلاقی مرحوم شریعت

«علیرضا نصراصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فضائل و کرامات اخلاقی فراوان مرحوم استاد شریعت در مراسم افتتاح یک فرهنگسرا در محله حصه اصفهان به نام این استاد، اظهار کرد: مسئولیت شناسی و ارتباط مؤثر با دانشجویان موجب شده بود آن‌ها اشتیاق زیادی به حضور در کلاس مرحوم شریعت داشته باشند.

همچنین همسر مرحوم شریعت در این مراسم در گفتگویی آنلاین افزود: امیدوارم راه استاد شریعت برای دانشجویان ادامه داشته باشد زیرا آن مرحوم به کار خود عشق می‌ورزید و شب و روز خود را در مطالعه خلاصه می‌کرد.

وی تصریح کرد: ایشان همیشه با یک بغل کتاب به خانه می‌آمد و یک روز نبود که بدون کتاب وارد خانه شود، به دانشجویان خود علاقه‌مند بود. حتی در زمان بیماری به دانشگاه می‌رفت و تدریس می‌کرد زیرا وظیفه خود می‌دید که به دانشجویان خدمت کند.

به گزارش ایمنا، کلنگ احداث فاز اول ورودی خیابان اطشاران را یکی از جوانان این محله بر زمین زد.

کد خبر 492006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.