نامه فراکسیون زنان به رئیس قوه قضائیه برای عفو زندانیان زن

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از درخواست این فراکسیون به رییس قوه قضاییه برای عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند خبر داد.

به گزارش ایمنا، سارا فلاحی گفت که فراکسیون زنان مجلس نامه‌ای به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه نوشته و در آن خواستار شده که در درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند بذل توجه ویژه صورت گیرد.

به گفته فلاحی متن این نامه به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه

با اهدا سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

احتراماً، حضور حضرت‌عالی در رأس قوه قضائیه امیدبخش گسترش عدالت و آرامش برای ایران اسلامی بوده و رویکرد تحولی شما زمینه‌ساز تحقق بیشتر آرمان‌های انقلاب اسلامی است و در میان تحولات صورت‌گرفته، توجه ویژه به ضرورت‌ها و مصالح اجتماعی برای درخواست عفو زندانیان، تصویر دیگری از دستگاه قضا را نمایان کرده است.

همان‌گونه که مستحضرید فقدان حضور همسر و مادر در خانواده، خانواده را آسیب‌پذیر می‌کند و پیامدهای زیان‌باری برای افراد خانواده به همراه دارد در واقع خانواده‌های زندانیان زن علاوه بر مشکلات عمومی خانواده‌های زندانی، مسائل بیشتری را تجربه می‌کنند به همین منظور، اولویت آزادسازی و عفو زنان زندانی به‌ویژه زندانیان زن دارای جرایم غیرعمد و جرایم مالی می‌تواند از آسیب‌های حوزه خانواده بکاهد.

اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از حضرتعالی تقاضا دارند در درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند بذل توجه ویژه صورت گیرد.

توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند متعال خواستاریم.»

منبع: ایسنا

کد خبر 491949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.