آغاز بزرگترین رقابت جهان برای رفع مشکلات تردد شهری

رقابتی بزرگ به زودی در میان شرکت‌های نوپای سراسر جهان در کشور پرتغال برگزار خواهد شد که در آن، حل مشکلات مربوط به تردد شهروندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور پرتغال برای اولین بار در تاریخ میزبان بزرگترین رقابت بین استارتاپ‌ها خواهد بود که در آن بیش از ۲۰۰ نماینده از شهرهای مختلف جهان شرکت خواهند کرد. این رویداد فرصت کافی را در اختیار کارآفرینان تازه‌کار قرار می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را در زمینه چالش‌های پیش روی رفت و آمد داخل شهری به تصویر بکشند البته شرکت‌ کنندگان این رقابت موظفند مشکلات تردد در چهار کلانشهر پرتغال یعنی براگا، آبرانتس، آنگرا دو هروئیسمو و فونداو را مورد بررسی قرار داده و راه‌حل‌های خود را ارائه دهند.

آغاز بزرگترین رقابت جهان برای رفع مشکلات تردد شهری

نمایندگانی از هر چهار کلانشهر پرتغالی باید تمام چالش‌هایی را که در پویایی شهر وجود دارد به شرکت‌کنندگان رقابت ارائه دهند تا آن‌ها، استراتژی‌های خود را برای حل مشکل به نمایندگان شهرهای فوق تحویل دهند به عنوان مثال مقامات براگا خواهان بالا رفتن امنیت تردد و ایجاد مسیرهایی دوستدار مردم، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بوده‌اند. در این راستا، شهردار قرار است از جنبش جهانی در راستای بستن خیابان‌ها روی وسایل حمل و نقل موتوری پیروی کند و از رقابت‌کنندگان خواسته پیاده‌راه‌ها را به بهترین شکل ممکن برای جذب هر چه بیشتر مردم طراحی کنند.

طی این مدت، طرح‌های پیشنهادی برگزیده افراد شرکت‌ کننده به صورت آزمایشی در شهرها پیاده‌سازی می‌شود تا مقامات محلی، بهترین‌ها را انتخاب کرده و برای همیشه در شهر به مرحله اجرا در آورند. از نظر شهردار براگا، پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های شهر نه تنها به ایمنی تردد ساکنان کمک می‌کند، بلکه در رونق اقتصادی مراکز تجاری و کارآفرینان جوان نیز سهیم است چرا که مردم در حین پیاده‌روی بیشتر به بازدید از این مراکز و خرید محصولات آن‌ها سوق پیدا می‌کنند.

آغاز بزرگترین رقابت جهان برای رفع مشکلات تردد شهری

کد خبر 491945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.