تبدیل آبیدر به مجموعه تفریحی و گردشگری در سنندج

عضو شورای شهر سنندج گفت: در یکی دو سال اخیر در کنار بازسازی امانیه و بخش‌هائی از امیریه کوه آبیدر، شاهد احداث زیپ لاین آبیدر و پل معلق آبیدر همچنین نصب یکی از بلندترین مجسمه‌های ایران به عنوان نماد مقاومت مردم کردستان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غریب سجادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"آبیدر برای مردم سنندج بخشی از هویت و تاریخ است، کوهی که هزاران سال همراه و همزاد مردمانی است که تاریخشان پر است از مهربانی، علم، هنر و… خوشبختانه در طول چند سال اخیر بخشی از برنامه‌های مدیریت شهری در کنار حمایت مدیریت استان، توجه ویژه به رونق آبیدر به عنوان یک مجموعه تفریحی و گردشگری بوده است.

علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در دامنه آبیدر همچون احداث پیست دوچرخه سواری، دو بانده کردن حد فاصل میدان حجاب تا ورودی حسن آباد، احداث فضای ورزشی و مسیر پیاده روی، نصب ست‌های متعدد ورزشی و ایستگاه ورزش صبحگاهی و… در کوه آبیدر، در یکی دو سال اخیر نیز در کنار بازسازی امانیه و بخش‌هائی از امیریه، شاهد احداث زیپ لاین آبیدر و پل معلق آبیدر همچنین نصب یکی از بلندترین مجسمه‌های ایران به عنوان نماد مقاومت مردم کردستان بوده‌ایم.

در کنار آن یکی از اقدامات در دست انجام احداث پارک مشهور به باغ ایرانی در فرادست مجسمه آبیدر است که به امید خدا و تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری مخصوصاً مدیریت و پرسنل سازمان سیما و منظر و فضای سبز و البته پیمانکار محترم پروژه، در صورت فراهم شدن شرایط در چند روز آینده شاهد افتتاح این مجموعه بسیار زیبا و دلنشین هستیم. "

کد خبر 491944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.