سازمان جهانی بهداشت: افراد آسیب‌پذیر را پیش از کودکان واکسینه کنید

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورها تاکید کرد که افراد آسیب‌پذیر و در معرض خطر پیش از کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) از دولت‌ها خواست تا از واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری کووید -۱۹ پیش از تزریق واکسن به افراد مسن و در معرض خطر خودداری کنند.

این درخواست سازمان جهانی بهداشت پس از آن مطرح شد که کانادا تزریق واکسن فایزر به کودکان را تأیید کرد و سایر کشورهای ثروتمند نیز قرار است این روند را دنبال کنند.

دکتر "کیت اوبراین"مدیر ایمن سازی و واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت گفت: لازم است اولویت بندی تزریق واکسن به گونه‌ای باشد که گروه‌های بیشتر آسیب پذیر در تمامی کشورها پیش از آغاز واکسیناسیون گروه‌های کم خطر در برابر بیماری کووید -۱۹ مصون شوند.

کانادا تزریق واکسن کرونا فایزر را برای کودکان ۱۲ سال و بالاتر تأیید کرده و اولین کشوری است که دست به این اقدام زده است. همچنین به گفته مقامات کانادایی قرار است بزودی انگلیس و اتحادیه اروپا تزریق واکسن برای کودکان را تأیید کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده نیز قرار است به زودی مجوز تزریق واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را صادر کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 491876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.