باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در صورتی که سعی در توسعه و پیشرفت کشور داریم، باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در حد شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست که حقوقشان تضعیف شود؛ زیرا رد صلاحیت‌های گسترده حق تعیین سرنوشت و مشارکت را از مردم سلب می‌کند.

وی افزود: زمانی که ادعاهای فراوانی مبنی بر اهمیت جایگاه رأی مردم مطرح می‌شود و آن را حق‌الناس تلقی می‌کنیم، رد صلاحیت‌های گسترده، برخی مردم را از مشارکت در حضور حذف می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: قطعاً رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شوراها تأثیر مستقیمی بر روند مشارکت در انتخابات خواهد گذاشت و باعث کاهش مشارکت مردم می‌شود.

بروجردی تصریح کرد: تا پیش از مطرح شدن رد صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر، نگرانی‌های زیادی مبنی بر کاهش حضور مردم در انتخابات وجود داشت و رد صلاحیت‌های امروز شدت این نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که سعی در توسعه و پیشرفت کشور داریم، باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر مردم از حضور در انتخابات محروم شوند، طبیعتاً باعث کاهش مشارکت خواهد شد و این موضوع باعث مخدوش شدن رابطه مردم و دولت خواهد شد.

کد خبر 491846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.