بهره‌برداری از نخستین دفتر تسهیلگری در زنجان

شهردار زنجان گفت: مسائل شهری، فرهنگی و اجتماعی سعدی جنوبی زنجان زیر ذره بین اولین دفتر تسهیلگری زنجان قرار گرفت.

حبیب الله ملایی یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مساحت بافت تاریخی شهر زنجان ۵۶ هکتار است که «شید بازار» را هم شامل می‌شود، گفت: بافت میانی یا فرسوده شهر زنجان نیز ۴۴۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی و برنامه‌ریزی نشده در پنج نقطه شهری زنجان وجود دارد، تاکید کرد: برخی از سکونتگاه‌های غیررسمی مانند اسلام‌آباد و بی‌سیم داخل بافت مرکزی بود، برخی از آن‌ها مانند خان‌دره و سایان هم منشأ روستایی دارد که در واقع سکونتگاه‌های خود انگیخته و بدون برنامه‌ریزی بوده که در حال حاضر وارد بافت اصلی شهر شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه از شش هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده واقع در طرح تفصیلی شهر، حدود ۷۵۰ تا ۷۶۰ هکتار جزو بافت ناکارآمد شهری است، عنوان کرد: این مناطق به لحاظ امکانات و برخورداری از خدمات زیربنایی همچنین خدمات عمومی و سرانه شهری بسیار محدود و کم برخوردار است.

وی لزوم توجه به این بافت‌ها را ضروری دانست و گفت: شهرداری هر ساله برای ارتقا و بهسازی، مداخله کالبدی در این بافت‌ها و بهبود شرایط اعتباراتی را در نظر می‌گیرد.

یگانه گفت: با راه اندازی اولین دفتر تسهیلگری در منطقه سعدی جنوبی زنجان علاوه بر مباحث کالبدی و فضای فیزیکی این منطقه، مباحث فرهنگی و اجتماعی در منطقه دنبال خواهد شد.

کد خبر 491688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.