افزایش ۱۳۰ کیلومتری مسیرهای دوچرخه مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهز مشهد گفت: مسیرهای سبز دوچرخه‌سواری در ۳ سال اخیر ۱۳۹۷ - ۱۴۰۰ رشد در خور توجهی داشته و از ۱۲۰‌ کیلومتر در سال ‌۹۷ به حدود ۲۵۰‌ کیلومتر در ۱۴۰۰ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایل کلی توفیق‌یافتن شورای پنجم شهر و مدیریت شهری در کلانشهر مشهد برای توسعه دوچرخه‌سواری شهری را می‌توان در ۳ عامل توجه و سرمایه گذاری روی «مسیرهای دوچرخه»، «دوچرخه‌های اشتراکی و ایستگاه‌های دوچرخه» و «نوع دوچرخه‌ها» خلاصه کرد. این درحالی است که فعالان دوچرخه‌سواری شهری می‌گویند «مدیریت برنامه»، «فرهنگ شهر انسان محور» و «گسترش تعاملات اجتماعی و خانوادگی» فرای موضوعات «زیست‌محیطی» و «ترافیکی» از مزیت‌های دوچرخه‌سواری شهری است.

مسیرهای دوچرخه، نیازمند فرهنگ‌سازی است. مسیرهای سبز دوچرخه‌سواری در ۳ سال اخیر ۱۳۹۷ - ۱۴۰۰ رشد درخور توجهی داشته و از ۱۲۰ کیلومتر در سال ۹۷ به حدود ۲۵۰ کیلومتر در ۱۴۰۰ رسیده است. این درحالی است که مشکلاتی مثل «ناپیوستگی مسیرها»، «عرض کم»، «یک‌طرفه‌بودن» و «نبود علائم ایمنی در پیچ‌ها و محل‌های خطر» کم و بیش حل شده یا در حال حل‌شدن است؛ اما چیزی که هم چنان به‌عنوان مشکل وجود دارد، تغییر نگرش مردم و فرهنگ‌سازی در این حوزه است.

دوچرخه‌سواران می‌گویند پارک خودروها و تردد برخی شهروندان در مسیر سبز هم چنان مهم‌ترین معضل است."

کد خبر 491578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.