۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
بازآفرینی شهری قم تعطیل شد؟

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم گفت: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده‌ها، سبب شده تا کمتر شاهد بازآفرینی شهری و رونق در بافت فرسوده باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با بیان اینکه کلان‌شهر قم دارای یک هزار و ۵۸۰ هکتار بافت فرسوده بوده و حدود ۳۱۵ هکتار آن بافت تاریخی است، اظهار کرد: از محدود قانونی ۱۳ هزار هکتار قم، حدود چهار هزار هکتار آن شاخصه‌های بافت فرسوده را دارد و بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهر قم در این چهار هزار هکتار سکونت دارند.

وی تصریح کرد: بالاترین مساحت منازل در بافت فرسوده قم ۲۰۰ مترمربع است و بیشتر مساحت‌های عرصه نیز زیر ۲۰۰ مترمربع است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم با بیان اینکه بافت فرسوده قم در شش منطقه شهری متمرکز است و تنها منطقه هشت و بخش‌هایی از منطقه چهار بافت فرسوده نداریم، تصریح کرد: نوع کالبد، ریزدانگی، قدمت بالای ساختمان‌ها و موضوع ایمنی آن‌ها مسئله‌ای است که بافت فرسوده قم از آن رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: کمبود زیرساخت‌های شهری همانند فضای سبز، کاربری‌های فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر مشکلات شهروندان قمی ساکن در بافت فرسوده است.

جانقربان افزود: محدودیت ارتفاع، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور با توجه به مشکلات اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده‌ها، سبب شده تا کمتر شاهد بازآفرینی شهری و رونق در بافت فرسوده باشیم.

وی با بیان اینکه کالبد منازل بافت فرسوده قم رو به تخریب است و در پی آن نیز شاهد خروج جمعیت هستیم، تأکید کرد: در این زمینه نیازمند تدبیر در سطح کلان مدیریت استان و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات موجود هستیم.

کد خبر 491528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.