تاکید رییس شورای شهر شیراز بر زمان بندی پروژه های عمرانی

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز گفت: بنا به مطالبه جدی شهروندان و همچنین با هدف جلوگیری از هدررفت منابع مالی شهر، ضروری است پروژه‌های بزرگ عمرانی مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه شده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی صبح امروز چهارشنبه در بازدید از تعدادی از پروژه‌های عمرانی که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز و شهردار منطقه ۵ صورت پذیرفت، گفت: احداث پروژه‌های فرهنگی بزرگی همچون پردیس سینمایی جوان، پارک مطالعه، فرهنگ‌سرا و سرای محله در منطقه‌های کمتر برخوردار شیراز بیانگر نگاه شورای اسلامی و شهرداری به اهمیت برقراری عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت کارکرد این پروژه‌ها ابراز کرد: به عنوان نمونه پروژه پردیس سینمایی جوان، نه تنها در حجم و کمیت که در کاربری نیز واجد اهمیت است؛ زیرا در حوزه هنری و فرهنگی انجام می‌شود و با هویت کلانشهر شیراز سنخیت دارد و از این دیدگاه، از اقدامات مهمی است که در کشور نظیر ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با تأکید بر اینکه ضروری است پروژه‌های شهری در موعد مقرر به بهره‌برداری رسد، گفت: اگرچه می‌دانیم این مهم مستلزم تأمین منابع مالی و انجام دقیق تعهدات است و در وضعیت کنونی کاری بسیار دشوار است اما امیدواریم با برنامه‌ریزی اصولی و نظارت دقیق و جدی بر پیشرفت پروژه‌ها، محقق شود.

موسوی تصریح کرد: از یک سو شهروندان به بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌ها حساس‌اند و بهره‌برداری از پروژه‌ها در زمان مقرر ازجمله مطالبات آنهاست و از سوی دیگر هم بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع ایجاب می‌کند که زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها طولانی نشود.

پروژه‌های انسان‌محور در مناطق کمتر برخوردار، محرک‌های توسعه به شمار می‌روند

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید، درباره اجرای پروژه‌های مردم محور در مناطق کمتر برخوردار شیراز گفت: اینگونه پروژه‌ها با عنوان محرک توسعه عمل می‌کنند و در نهایت باعث افزایش کیفیت زندگی در این مناطق می‌شوند.

صالحی، با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص در حال اجرا توسط شهرداری شیراز، عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح مدافعان سلامت که تقاطعی چند سطحی با یک پل چپ‌گرد، یک پل دوربرگردان و یک زیرگذر است، رینگ ترافیکی جدیدی در اتصال بولوار رحمت و بولوار احمد بن موسی (ع) ایجاد می‌کند و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه پل چپ‌گرد، در خروجی بولوار احمد بن موسی (ع) به سمت میدان کوزه‌گری در حال ساخت است، اظهار داشت: پل دوربرگردان، جایگزین لوپ شبدری غربی پل غدیر که به دلیل تملک زیاد ساخته نشده بود می‌شود و ترافیک شمال به شرق یعنی بلوار سرداران به سمت میدان الله را برقرار می‌سازد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز زیرگذر در دست احداث نیز پل غدیر و بولوار احمد بن موسی (ع) را به طور مستقیم متصل خواهد کرد.

صالحی همچنین به ایجاد پردیس سینمایی جوان در میدان کوزه‌گری اشاره کرد و هدف از اجرای این طرح را تحقق شعار انسان‌محوری و توزیع عادلانه امکانات شهری دانست که سرلوحه عملکرد شهرداری شیراز است.

وی با بیان اینکه این مجموعه بزرگ فرهنگی مجهز به ۳ سالن سینما، ۲ سالن VIP، یک سالن تئاتر و یک سالن آمفی تئاتر روباز است، ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از این پروژه شاهد شکوفایی استعدادها و ایجاد محیطی شاد و پرنشاط برای مردم در این منطقه از شهر باشیم.

پنج پروژه شاخص شهرداری منطقه پنج تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز در این بازدید گفت: پنج پروژه شاخص شهرداری منطقه پنج شیراز در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی، ظرف دو هفته تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

بذرافشان، به معرفی طرح‌های شاخص در منطقه پنج شیراز پرداخت و عنوان کرد: احداث پروژه پیاده‌راه احمد بن موسی (ع) با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد و قرارداد اولیه ۱۲ میلیارد تومان در دست اقدام است که مسیری به عرض ۱۶ متر و به طول دو کیلومتر را در بر می‌گیرد.

وی افزود: این پروژه شامل کف‌سازی، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، ایجاد مسیر برای عابران پیاده و اجرای فضای سبز است.
شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز زمان بهره‌برداری از این طرح را شهریورماه سال جاری اعلام کرد.

بذرافشان در ادامه به پروژه پارک ورزش و تفریحات سالم در بلوار ابوذر غفاری اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با مساحت دو هکتار، شامل زمین‌های مختلف ورزشی خواهد بود.

وی قرارداد اولیه را ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۶ درصد طرح پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم تا انتهای تابستان سال جاری آن را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز از احداث سرای محله بنی‌هاشمی با زیربنای هزار متر یاد کرد و گفت: این ساختمان در دو طبقه بنا شده است و اعتبار آن تا پایان پروژه به هشت میلیارد تومان خواهد رسید.

بذرافشان پیشرفت فیزیکی این مجموعه را ۹۵ درصد یاد کرد و زمان بهره‌برداری از آن را اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه اعلام کرد و گفت: پروژه دیگری که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت، بوستان مطالعه بود که بذرافشان درباره آن گفت: هزینه کلی ایجاد این بوستان ۱۰ میلیارد تومان به علاوه هزینه‌های تملک است و پیشرفت آن تاکنون ۹۲ درصد بوده که تا دو هفته دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از ایجاد ورزشگاهی به نام زنده‌یاد اعتمادی، شهردار اسبق شیراز، نام برد و تصریح کرد: این مجموعه ورزشی با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، دارای سالنی به مساحت ۱۴۰۰ متر است که هم ورزش‌های توپی را در برمی‌گیرد و هم برای ورزش‌های غیر توپی مناسب است و امید می‌رود تا اوایل خرداد ماه سال جاری تقدیم شهروندان شود.

کد خبر 491462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.