اعتراض ۲ عضو شورا به برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری شیراز

دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز به شیوه برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری و اختصاص سهمیه های آزمون اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا دودمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برگزاری آزمون استخدامی برای بکارگیری ۴۰۰ نفر از میان چهار هزار شرکت کننده که سه هزار و ۱۰۰ نفرشان اگر نمره کامل را بگیرند باز هم استخدام نمی‌شوند چه توجیهی دارد؟ آزمونی که با نمره بسیار کم، نسبت به سهمیه‌ها برگزار شود شایستگان را حذف می‌کند.

وی افزود: اصلاً بحث نیروهای سابقه دار و کم سابقه هم نیست چون بین ۹۰۰ نفر سابقه داران هم باز آزمون اهمیت کمتری دارد و باز اکثریت این تعداد هم می‌توانند به حق معترض باشند. آزمونی با ضرب‌الاجل یک هفته‌ای و بدون تأثیر برای اکثر شرکت کنندگان چه دردی را از شهرداری دوا می‌کند؟ آیا می‌شود با این آزمون پست‌های مدیریتی را پر کرد؟

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: نه انصاف نه منطق نه اصل صرفه و صلاح شهرداری اجازه می‌دهد زیر بار برگزاری چنین آزمونی رفت. یا آزمون برگزار نشود و خود وزارت کشور با امتیازات و سهمیه‌ها گزینش کند یا آزمون استاندارد با سهمیه تأثیرگذار برگزار شود. از شهردار گرامی و مقامات استانداری درخواست دارم تا قبل از حاد شدن مسئله، در خصوص تعویق آزمون و امتیازبندی عادلانه اقدامی انجام دهند. "

انتقاد از شیوه امتیازبندی تبدیل وضعیت

همچنین سینا بنی‌زمانی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز در حاشیه جلسه این کمیسیون در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در خصوص نحوه امتیازدهی تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، تصریح کرد: با توجه به گمانه‌زنی‌ها در خصوص ظرفیت شهرداری شیراز به‌منظور تبدیل وضعیت حدود ۴۰۰ نفر، به‌نظر می‌رسد با در نظر گرفتن به چارچوب تعیین شده و ناممکن بودن جبران امتیاز تبدیل وضعیت از طریق ۲۰ نمره آزمون، رقابت تنها میان همان دسته از مشمولان نیز صورت می‌گیرد و با توجه به اختلاف امتیازی زیاد این دسته با سایر مشمولان، برگزاری آزمون برای مشمولان جز ایجاد هزینه، دستاورد دیگری ندارد.

وی افزود: در شهرداری شیراز بالغ بر چهار هزار نیروی بخش خصوصی مشغول به‌کارند که از میان آن‌ها، افراد دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم و سابقه کار بیش از ۱۰ سال، بیش از ۶۰۰ نفر هستند.

بنی‌زمانی با بیان اینکه بالاترین امتیاز بر اساس تجربه و مدرک در فهرست منتشرشده از سوی شهرداری ۷۵ است، اظهار کرد: امتیاز نفر چهارصدم برابر با عدد ۶۳ است؛ از همین رو شرکت‌کردن کارکنانی با امتیاز کم‌تر از ۴۳، یعنی از نفر ۹۷۹ لیست به بعد بی‌معنا می‌نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا صدور مجوز تبدیل وضعیت از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور را در راستای تکمیل پست‌های مدیریتی با نیروهای توانمند بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: با این حال، روند برگزاری آزمون پیش رو، شهرداری را به چنین مقصودی نخواهد رساند؛ چراکه برای تحقق این امر، نیازمند تعریف شاخص‌های متناسب‌تری برای سنجش تناسب شغل و شاغل هستیم.

بنی‌زمانی به این نکته نیز اشاره کرد که در آزمون‌های استخدامی، زمان استاندارد برای اعلام بخشنامه‌ها و آمادگی مشمولان برای آزمون، حداقل دو الی سه ماه قبل از امتحان است؛ درحالیکه این موضوع در بخشنامه پیش رو تنها هشت روز قبل از آزمون اعلام شده است.

وی گفت: همچنین در بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شاخص ۲۰ امتیازی مصاحبه تخصصی از طریق سوالات تخصصی رشته تحصیلی متناسب با شرایط احراز شغل ۱۰ امتیاز و پرسش‌های تخصصی درخصوص وظایف و مأموریت‌های محوله در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته نیز ۱۰ امتیاز اعلام شده است؛ ولی در بخشنامه ارائه شده از سوی استانداری، ۲۰ امتیاز شاخص یادشده از طریق وظایف و مأموریت‌های محوله در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته محاسبه می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا این موضوع را سبب دور شدن آزمون یادشده از سنجش تناسب شغل و شاغل برشمرد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود به‌منظور جلوگیری از ایجاد هزینه مازاد، توان و هزینه‌های پرسنلی و ابزاری شهرداری و استانداری و مدیریت بهتر آزمون مجازی، نمرات دو شاخص ارزیابی سابقه کاری و مدرک تحصیلی محاسبه شود.

بنی‌زمانی افزود: همچنین ضروری است ضمن اطلاع‌رسانی نمرات به همه مشمولان، آن دسته از نیروهای بخش خصوصی که با فرض کسب ۲۰ نمره آزمون نیز در زمره تبدیل‌شوندگان قرار نمی‌گیرند، تعیین شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: می‌توان با اخذ مجوز برای تکمیل پست‌های مدیریتی به‌وسیله نیروهای شرکتی، افرادی توانمند را جذب کرد.

کد خبر 491421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.