۸ شیر آسیایی به کرونای هندی مبتلا شدند

دولت هند اعلام کرد در یکی از باغ وحش‌های این کشور، هشت شیر آسیایی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایمنا، دولت هند روز سه شنبه اعلام کرد هشت شیر آسیایی در یک باغ وحش در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. مسئولان این باغ وحش در ایالت جنوبی حیدرآباد، پس از مشاهده علائم پریشانی تنفسی در این شیرها، در تاریخ ۲۴ مارس نمونه‌هایی را به آزمایشگاه تحقیقاتی دولت فرستادند که حاکی از مثبت بودن ابتلای این شیرها به کرونا بود.

این نتایج در حالی منتشر شده که آمار ابتلای فراینده به کرونا در هند در حال رکورد زدن است. وزارت محیط زیست، جنگل و تغییرات آب و هوایی هند گفته است: بر اساس تجربه‌ای که با حیوانات باغ وحش در دیگر مناطق جهان که ابتلا به SARS-COV۲ (عامل بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ یا همان کووید -۱۹) را سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اند، هیچ مدرک حقیقی وجود ندارد که نشان دهد حیوانات می‌توانند این بیماری را به انسان‌ها منتقل کنند، وجود ندارد.

با این حال در این بیانیه اعلام شده است باغ وحش «نهرو» اکنون به همین دلیل بسته شده است. هند بیش از ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را برای ۱۳ روز متوالی گزارش کرده است و هم اکنون ۲۰ میلیون ابتلا به کرونا را در این کشور به ثبت رسانده که دومین کشور پر ابتلا بعد از آمریکا در جهان به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 491335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.