برای مواردی چون خیانت و درآمدهای حرام اجراییه صادر نمی‌کنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دادستان‌ها و دادگستری‌ها برای مواردی همچون خیانت و درآمدهای حرام اجراییه صادر نمی‌کنند

به گزارش ایمنا، علی غلامی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، اظهار کرد: عملکرد بانک در قبال بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی به گونه اعطای تسهیلات با سودهای مرکب یا بیش از حد مجزای مصوب از سوی بانک مرکزی است.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: کلمه خیانت و درآمدهای حرام از جمله نکات بارز و قابل توجه دیروز سخنان رهبری در رابطه با موضوع امشب برنامه گفتگو ویژه خبری است که در این باره می‌توان گفت قوه قضائیه عمله خیانت و درآمدهای حرام احدی در جمهوری اسلامی نخواهد بود.

غلامی افزود: به تصریح ریاست قوه قضائیه، دادستان‌های ما و دادگستری‌ها برای مواردی همچون خیانت و درآمدهای حرام اجراییه صادر نمی‌کنند، اگر بانکی بر اساس منویات خودش که معلوم هم نیست از کجا نشأت می‌گیرد چنین سودهایی را طلب می‌کند ما مجری منویات آن نخواهیم شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: بانک‌ها در درجه اول نمی‌توانند در عوض ما برای کارهای غیر قانونی خود، امکان تهیه کند، مصادره نماید و اجراییه بگیرد بانک‌ها باید بدانند که اگر از ابتدا وارد معامله‌ای شدند حمایت قوه قضائیه را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی بانک‌ها با قاعده قانونی گفت: اگر بانک‌ها با واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها وارد گرفتاری شدند قوه قضائیه بر اساس رسالت خودش برای داوری و حکمیت ورود خواهد کرد تا حد امکان مسئله حل شود.

غلامی تصریح کرد: اما با در نظر گرفتن بدترین فرض ممکن، بانک به فردی تسهیلات دهد و آن فرد کاهلی کرده و نمی‌تواند تسهیلات را بازپس دهد، بانک در نهایت می‌تواند واحد تولیدی یا بنگاه‌ها را مصادره کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تخلف بانک در این زمینه از جایی شروع می‌شود که پس از تملک واحد تولیدی، قراردادی با کارکنان و کارگران منعقد می‌کند که طبق آن اختیاری تام به بانک داده می‌شود و این خود خلاف قانون است.

منبع: مهر
کد خبر 491167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.