رهنمودهای رهبری در خصوص جامعه کارگری عملیاتی شود

نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره می‌تواند سرمشقی برای جامعه کارگری و کسانی که درست اندر کار فعالیت‌های کار و کارگری هستند باشد، البته باید توسط دولت عملیاتی شود.

ولی الله صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص مقام کار و کارگر، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره می‌تواند سرمشقی برای جامعه کارگری و کسانی که درست اندر کار فعالیت‌های کار و کارگری هستند باشد، البته باید عملیاتی شود، به ویژه بخشی از بیانات ایشان که فرمودند نیروی انسانی سرمایه است، باید از این سرمایه‌های ملی استفاده بهینه کرد.

وی افزود: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در عمل و در روابط کاری و کارفرمایی اجرایی شده و از ظرفیت این بخش از نیروی انسانی بهره برد.

این فعال کارگری و نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار گفت: کارگر و کارفرما دو شریک هستند که یکی سرمایه و دیگری بازوی کاری خود را برای انجام فعالیت اقتصادی به میان می‌گذارند، در این بین دولت‌ها ضلع سوم هستند که باید زمینه را برای انجام کار فراهم کنند، کار مولد و تولیدی که محصول آن قابل ارائه در بازارهای خارجی و داخلی باشد نیازمند فضایی است که دولت‌ها باید بستر آن را فراهم کنند تا کارفرما بتواند در آن سرمایه گذاری کرده و نیروی کار نیز در آن فعالیت کند.

صالحی افزود: با فراهم سازی این بسترها نتیجه کار، قابل ارائه خواهد بود و می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل به خارج از کشور نیز ارائه شود، اگر حمایت‌های دولتی نباشد، همه فعالیت‌های کارگری بیهوده فعالیت می‌کنند، انجام فعالیت‌های کارگری بدون برنامه‌ریزی دقیق و نگاه به آینده و بهره‌گیری از تکنولوژی روز نمی‌تواند اثر بخش باشد، این بسترها را باید دولت‌ها فراهم کنند.

وی تصریح کرد: نقش دولت در فراهم سازی این بسترها تا کنون کمرنگ بوده و به ویژه در بودجه بندی‌ها باید اولویت بودجه توجه به کار بوده تا بتوان بسترهای لازم برای تولید کالاهای اساسی که بتواند نیاز داخل را تأمین کرده و وابستگی به واردات را کاهش دهد فراهم کرده و نیز کیفیت کار به قدری افزایش یابد که قابلیت صادرات نیز داشته باشد.

این فعال کارگری و نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار گفت: اگر دولت با کارفرمایان همراهی نکند، با چالش‌های زیادی مواجه خواهیم بود، کارفرما و کارگر به تنهایی نمی‌توانند مانع‌زدایی کرده و تولید ملی را افزایش دهند بنابراین دولت‌ها باید این بستر را فراهم کرده و برای آن هزینه کنند و آن را در اولویت قرار دهند.

صالحی افزود: جامعه‌ای می‌تواند در رفاه بوده و سایر امور آن در مسیر صحیح و اصولی قرار بگیرد که بتواند کار و محصول با کیفیت به بازار ارائه دهد.

کد خبر 491002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.