چند درصد افراد پس از دریافت واکسن کرونا بیمار می‌شوند؟ 

محققان اعلام کرده‌اند که تنها درصد کمی از افراد پس از دریافت واکسن کرونا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان تاکید کرده‌اند دریافت واکسن کرونا، تنها راه پایان دادن به این همه‌گیری است. با وجود این احتمال دارد برخی افراد پس از دریافت واکسن به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند یا حتی جان خود را از دست بدهند. این اتفاق که "عفونت دستیابی به موفقیت" (Breakthrough infection) نام دارد، زمانی رخ می‌دهد که واکسن قادر نباشد ایمنی لازم را در برابر پاتوژن ایجاد کند.

به گفته پژوهشگران اگر چه دریافت واکسن کرونا کاملاً و به صورت ۱۰۰ درصد از افراد در برابر بیماری محافظت نمی‌کند، اما خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که افراد بسیار کمی در سراسر دنیا پس از دریافت واکسن کرونا، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیراً اعلام کرده است که ۹ هزار و ۲۴۵ نفر در ایالات متحده آمریکا پس از دریافت دوز دوم واکسن، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند و ۱۳۲ نفر آن‌ها نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. همانطور که مشخص است تا کنون ۵۹۱ هزار و ۶۲ نفر در آمریکا به دلیل بیماری کووید -۱۹ فوت کرده‌اند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمال بروز عفونت دستیابی به موفقیت یک یا دو در میلیون است.

مقامات بهداشتی هند آمار دقیق افراد مبتلا به عفونت دستیابی به موفقیت را اعلام نکرده‌اند، اما تخمین زده شده است که از بین هر ۱۰ هزار فرد واکسینه شده در هند، بین دو تا چهار نفر به ویروس کرونا آلوده می‌شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) تاکید کرده است که تنها درصد کمی از افراد واکسینه شده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین این مرکز اعلام کرده است که افراد واکسینه شده باید از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، دستان خود را به صورت مرتب بشویند و از حضور در مکان‌های شلوغ با تهویه نامناسب دوری کنند.

کد خبر 490970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.